דף הבית / המשבר ופתרונו / תפסיקו להתפלל על התוצר הלאומי הגולמי

תפסיקו להתפלל על התוצר הלאומי הגולמי

שאלה: מדוע אנחנו מקדישים כל כך הרבה זמן לבעיות האבטלה? האם העבודה הנכונה שלנו היא לא להביא את בני האדם למסקנות הנכונות ללא עזרת הפיטורין?

תשובתי: זה פשוט שקר וטעות גדולה ומרה להמשיך את המגמה של מאות השנים האחרונות. אנחנו מניחים שככל שאנחנו מייצרים יותר, כך אנחנו מתקדמים ומצליחים יותר.

ודאי שהקדמה היא דבר טוב. אנחנו מתפתחים כבר עשרות אלפי שנים. אבל צריך לשמור על הכיוון הנכון: לפתח כמה שיותר אמצעים שמקלים על החיים הגשמיים שלנו, ולא יותר מזה. בזה צריך להיעצר ולא לעבור למותרות ועודפים. אנחנו זקוקים לבגדים, לאוכל, לבית, לבריאות, לחימום ולקירור, אנחנו צריכים לפעול בדרך של חלוקה שווה וצדק חברתי, והכול צריך לציית רק למטרה הזאת. סוף מעשה במחשבה תחילה. בלי זה לא יכולות להיות שום תוכניות.

אבל האנשים שמנהלים את העולם אינם מבינים כיצד לבנות את התוכנית הנכונה. קודם כל צריך ללמוד מהטבע, והטבע דורש מאיתנו איזון. האיזון מסמל שבחיים הגשמיים שלי אני מספק לעצמי רמה נורמלית ומקובלת ולא יותר מזה. אנחנו צריכים להגיע לאיזון עם הטבע ולבצע באופן הגיוני את כל החוקים שלו.

ואת כל השאר האדם צריך להקדיש להתקדמות הרוחנית שלו. הרי במדרגה הבאה שלנו אנחנו נתאחד, כאיש אחד בלב אחד, ונעלה לדרגת האדם, כלומר הדומה לכוח העליון, לטבע, למערכת הכללית שכולה נמצאת באיזון.

"סוף מעשה במחשבה תחילה", את זה עלינו לראות בראש ובראשונה. ובהמשך אנחנו מחפשים את ההזדמנות לממש את מה שתוכנן. בואו נתחיל יחד לדון ולתכנן את הדרך הזאת.

קודם כל, אנחנו קובעים שהאנשים שפוטרו הם לא אנשים מובטלים. הם פשוט משתחררים מעבודות חסרות תועלת שרק מזיקות לאקולוגיה ולאנושות. אין בהן שום היגיון, הן נועדו רק לתמוך בשורה של התפתחויות שבאופן שיטתי נזרקות למזבלה, ומפנות מקום לשינויים הבאים. האם לצורך זה אנחנו צריכים להוסיף אפסים בחשבונות הבנק של הטייקונים? גם כדור הארץ אינו בנוי לכך. אנחנו מרוקנים ומזהמים אותו מעבר לכל פרופורציה.

הגיע הזמן להפסיק להתפלל על אחוזי הגדילה של התוצר הלאומי הגולמי: "סין מציגה תוצאות נפלאות, 10% בשנה!". ובינתיים זה בכלל לא שגשוג, והסינים עוד ייקצרו פירות מרים מה"התפתחות" הזאת. הבעיות האקולוגיות בסין נושאות אופי פאטאלי. הן גדלות בצורה מורכבת ואין כאן במה לקנא.

כל העולם מחשיב את זה לקדמה, אבל מה כאן הקדמה? קדמה בייצור הזבל עבור כל כדור הארץ? בהרעלת האדמה והמים שלהם, בערפל הרעיל מעל לערים ואזורי התעשייה? וזה נקרא חיים? אם מחר, עקב המשבר המתרחב, יתחילו לקנות מהסינים פחות, אז מחרתיים תהיה שם לא רק מהפכה, אלא הם יאכלו זה את זה.

היום המצב הוא כל כך עדין, שתקלה אחת קטנה מאיימת בפיצוץ העורקים שמקשרים את המדינה עם העולם ובשיתוק שעלול להוביל למוות. למעשה, הפכנו להיות מאוד שבריריים וחלשים. תקרע איזשהו חוט וכולם מייד ירגישו את זה.

ולכן אין ברירה אחרת, אנחנו חייבים להוריד את רמת הצריכה, לסיים עם ה"שיגעון" הזה. ולכן לא צריך לפחד מהאבטלה. להיפך, זה טוב מאוד שהאנשים משתחררים מהעבודה המזיקה וחסרת התועלת. צריך רק לדאוג לספק להם את כל הדרוש ולארגן אותם. הם לא יישבו בבית, הם יקבלו השלמת הכנסה, מלגה, רק בתנאי שיילמדו. בעל הסולם מדבר על כך שחייבים לשבת על ספסל הלימודים. מתחילים חיים חדשים ואנחנו צריכים ללמוד לחיות מחדש.

בגדול, מתחיל לקרות מה שדיברנו עליו כבר כמה שנים. ואם נפעל נכון, הכול יהיה בסדר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 01.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כל דבר בעיתו
צריך רק להתחיל…
לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest