תפיסת עולם קוונטית

האדם חייב לחבר אליו את כל העולם, את כל החסרונות והרצונות, את כל המלכות דאין סוף. תחילה, אני מחבר את החלקים שקרובים אליי בהשקפת עולמם ומוכנים אפילו לעזור לי לחבר את כולם, "איש את רעהו יעזורו".

ואחר כך אני עובר לחלקים יותר ויותר מרוחקים שלא קרובים לגישה שלי ולא משתוקקים להגיע לחיבור ולמטרת הבריאה.

אנחנו יוצאים להפצה, אוספים את החסרונות מהקהל הרחב. הם יכולים להיראות פשוטים, עלובים, ארציים, אבל כל זה לכאורה. בקשר בין הפרצוף התחתון לפרצוף העליון, הפרצוף התחתון מגלה חיסרון קטן, לא באיכות גבוהה, אבל העליון מתוך אהבה לתחתון מקבל את הבקשה כחיסרון מאוד חשוב ויקר, לכן בתגובה הוא יכול לבצע עבודה גדולה.

כך אני מצרף אליי את כל העולם. נאמר, "כל העולם נברא אלא לשמשני". אבל האנשים אינם מבינים זאת ואינם רוצים את זה, להיפך, הם אפילו דוחים ושונאים אותי. אבל זה לא חשוב, לכן אני מקבל את החסרונות שלהם ואני מבין שאסור לי להתייחס אליהם כפי שהם מתייחסים אליי. אני לא יכול לחכות עד שהם יסבלו מהמכות וממלחמות ואז יחכימו. זאת גישה לא נכונה שלא עולה בקנה אחד עם "אהבת הזולת". אם האדם חושב כך, אז עליו עוד לעבוד על עצמו. לכן, עלינו להשתדל להתחבר עם האנשים בכל המצבים. כמו במשפחה, שיש בן סורר שבכלל לא מקשיב להוריו ועושה את הכול דווקא להיפך. אבל הוא בן, ובכל זאת צריכים לטפל בו, מה שלא יהיה. כך צריכים להתייחס לכל העולם שנמצא היום בזעם, מאבד תקווה ולא מבין מה לעשות.

זה הגילוי של הטבע האמיתי של האדם שכבר לא מרגיש את עצמו כה נעלה, מיוחד, חכם, חזק, אלא רואה את עצמו חלש, טיפש, לא מבין מה קורה בעולם. העולם מתדרדר יותר ויותר והאדם כבר לא מתעניין בכלום חוץ ממילויים פשוטים, פרימיטיביים ביותר, כמו אוכל ומין.

היכן התרבות מהעבר, תוכנית פיתוח החלל, השאיפות הגבוהות, הכבוד למדענים, לחכמים, לאנשי התרבות והחינוך כפי שהיה לפני חמישים שנה? – לא נשאר מזה כלום. האנושות מתגלה ברמה בהמית לגמרי.

אפילו את הצרכים הפשוטים הללו אנשים לא יכולים לספק לעצמם והם סובלים. לפי הסטטיסטיקה, האנשים חיים היום ברווחה כלכלית פי עשרה יותר גדולה מלפני מאה שנה, ויחד עם זאת, אחוזי הדיכאון הייאוש והרגשת חוסר הסיפוק גדלו פי עשרה. כי אין קשר בין הדברים.

על כל אחד לומר ש"כל זה ניתן כדי לשמשני". יש להבין שתפיסת העולם שלנו מאוד "קוונטית", וקיימת סתירה גדולה בין מה שכל אחד חייב לומר לעצמו, שרק לו יש בחירה חופשית ולכל היתר אין. וכל זה נכון לגבי כל האנשים. לכן, כל העולם תלוי בי ו"כולם באו לשמשני".

מתוך ההכנה לשיעור, 28.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תחת ההרדמה של האגו
העולם קבוע ואני המשתנה
סרט לצופה יחיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest