דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / תפיסת עולם אובייקטיבית

תפיסת עולם אובייקטיבית

הערה: מדענים גילו שכל האובייקטים, החל ממכוניות, ציפורים, או פרצופים של בני אדם ועד לאותיות ה- א׳-ב׳ נראים אחרת בעיני אנשים שמכירים אותם, מאשר בעיניהם של אלה שרואים אותם בפעם הראשונה.

תשובתי: חכמת הקבלה נבדלת ממדעים אחרים בכך שהיא מיד מראה לאדם את העולם בדרגה הבאה, ולכן כל המחקרים הנוכחיים והעתידיים, שתמיד מהווים עבור האגו גילויים וחדשות, לא נחשבים לחדשות וגילויים בחכמת הקבלה. חכמת הקבלה מיד נותנת לנו את היסוד של תפיסת העולם האגואיסטי ואת זו שמעל לאגו, ולכן מי שלומד את חכמת הקבלה, מתחיל לתפוס בצורה נכונה את כל מה שקיים בשתי הדרגות הללו וביניהן.

לעולם, אין פרצוף או צורה משלו, לכן מידת התפיסה תלויה רק באדם, עד כמה הוא מעמיד את עצמו במצב אובייקטיבי לחלוטין, כלומר עולה מעל כל ההרגשות שלו. כי כל מה שאנחנו מרגישים, אנו מרגישים ברצונות ובתכונות שלנו. אם התכונות שלנו היו משתנות, היינו רואים את העצים, השמיים, הציפורים, האדמה, בני אדם וכל מה שסובב, בצורה שונה מכפי שהם מצטיירים לנו עכשיו. הדבר תלוי בתכונות הפנימיות שלנו. אם למשל היה מגיע אלינו אדם מכוכב אחר, הוא היה תופס את כל מה שקיים על פני האדמה אחרת לגמרי ממה שאנו תופסים בתכונות שלנו. לכן אי אפשר לומר שלעולם יש צורות, מראות, תכונות, חוקים מסוימים, אובייקטיביים ובלתי תלויים. הכול מתגלה וקיים רק ביחס לאדם עצמו.

אם נעשה הכרות עם האובייקטים ועם העולם בצורה מעמיקה יותר, כלומר כפי שהם בפני עצמם, נגלה שאנו מפסיקים לראות את העולם שלנו ובמקומו מתחילים לראות עולם רוחני עליון. כוחות, קשרים הדדיים, תכונות פנימיות שכרגע מצטיירים בנו כאובייקטים גשמיים. אם נחדור יותר לעומק, נפסיק לראות אובייקטים גשמיים, כי הם לא קיימים. אנחנו נראה רק תכונות ולא גופים. למשל, אדם שנשוי ארבעים שנה, התרגל לראות במקום אשתו דמות כלשהי, וגם היא תופסת אותו כדמות שנוצרת מלימוד האדם, התכונות שלו, היחסים הדדיים וכדומה. אנשים מתרגלים, הם אינם שמים לב לדברים מסוימים זה אצל זה וכולי. באופן חלקי אפשר לדמות זאת לְמה שהיה קורה איתנו אם היינו מתחילים לסגל תכונה של העולם העליון, היינו פשוט רואים אותו במקום את העולם שלנו. כפי שאישה רואה את בעלה באופן שונה לגמרי מהאופן שרואה אותו אדם זר, כי עבורה הוא דמות פנימית יותר מאשר הדמות החיצונית. כך גם אנו היינו רואים דמות פנימית של העולם שלנו, שנקראת "העולם העליון". היינו רואים כוחות, תכונות, ולא עטיפות חיצוניות שמציירים לנו חמשת החושים הגופניים שלנו.

כל אחד מאיתנו יכול לעשות זאת. עלינו רק ללמוד על העולם העליון ואז יופיעו בנו תכונות פנימיות שתואמות לתכונות שלו. נתחיל להרגיש אותו כפי שהוא באמת והעולם שלנו בצורה של אובייקטים ייעלם.

שאלה: אם במישור של העולם הזה אני רואה שולחן, קיר, אותך וכולי, אז כשאני עולה מעל למישור הזה אני אראה כוחות?

תשובתי: כן. כוחות שמציירים בך כאלה אובייקטים, שלמעשה לא קיימים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest