דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / תפיסת המציאות – גוף ונשמה 

תפיסת המציאות – גוף ונשמה 

שאלה: מה זה גוף ונשמה?

תשובתי: לפני שמתחילים לדבר על גוף ונשמה, עלינו להבין באיזה אופן אנחנו מרגישים את עצמנו ואת המציאות שמסביבנו. אנחנו מרגישים את הכול לפי העיקרון של עבודת הטלוויזיה, כשמופיעים בה כוחות חשמליים, במסך שלה מופיעים ווקטורים שיוצרים תמונה שאותה אנחנו תופסים. אותו הדבר מתרחש אצלנו בראש, כפי שכותב בעל הסולם, בתוך הראש קיים אותו מסך ועליו נעים וקטורים, כוחות, שמציירים לנו כל מיני תמונות. אלא שהווקטורים האלה הם הכוחות הפנימיים העצמיים שלנו, שמציירים על רקע של אור לבן את תמונת העולם הזה.

עיקרון תפיסת המציאות הזה אופייני גם לעולם הרוחני, כי אם ניקח יחסים של וקטורים אלטרואיסטים במקום וקטורים אגואיסטים, אז נקבל תמונה של העולם הרוחני. כלומר כל מה שאני תופס ברצונות האגואיסטים שלי, מצייר לי תמונה של העולם שלנו, וכל מה שאני אתחיל לתפוס ברצונות האלטרואיסטים, אם ארכוש אותם, ייקרא תמונה של העולם העליון, הרוחני, ולא יותר מזה. זה כל ההבדל.

בעולם שלנו קיימים גופים פיזיים, שאותם אנחנו מרגישים כשלנו, עצמיים, למרות שגם הם וקטורים, כוחות, שבחושים שלנו נותנים לנו הרגשה של משהו חם, חי, ולנשמה אנחנו קוראים כוח ווירטואלי שמחייה את הגוף הגשמי. גם זה וגם זה, אלה בסך הכול כוחות שמציירים לנו את התמונות והדימויים של העולם הזה.

בנוגע לעולם הרוחני, אם נצייר הכול בכוחות אלטרואיסטים ולא בכוחות אגואיסטים, אז הגוף הרוחני שלי יהיה רצון להשפיע שהוא הפוך לרצון לקבל הנוכחי. הכוח המחייה שממלא אותו, כלומר הנשמה, תהיה כוח של השפעה ואהבה, ולא כוח של קבלה עצמית כפי שקורה עכשיו. אבל מי שלא רכש את הכוח הזה ונמצא בינתיים בשלבי ביניים, לא יכול לראות את זה.

חכמת הקבלה לא מוכיחה שום דבר, השיטה הזאת מלמדת את האדם לראות את הבריאה יותר מלאה ומושלמת, שהרגשת המציאות של היום נכנסת לתוכה כקטע קטן בסך הכול. האדם שמשתמש בשיטה של חכמת הקבלה על עצמו, מפתח את חושי התפיסה שלו עד שבעזרת כוח ההשפעה הוא יכול לצייר על רקע האור העליון (תכונת ההשפעה הכללית) תמונה של העולם הרוחני, ואז הוא יתקיים בו זמנית גם בעולם שלנו וגם בעולם העליון.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest