דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילת שמונה-עשרה הספירות

תפילת שמונה-עשרה הספירות

photo_rav_gh70_113.gif

תפילה אמיתית, זו תפילת שמונה-עשרה הברכות: 9 ספירות של אור ישר ו-9 ספירות של אור חוזר. לא במלכות, ברצון לקבל, אלא ביסוד שמעל לרצון האגואיסטי. כלומר היא מתכוונת לכוונה להשתמש במלכות בעל מנת להשפיע. מכאן נובעות 18 צורות היחסים בינינו לבין הבורא: 9 מאור ישר ו-9 מאור חוזר.

להשתמש ביסוד במקום במלכות, זה מסמל לפעול ב"רחמים", כי אנחנו מחפשים את תכונת ההשפעה, בכך שמשתוקקים להידמות ל-ט' הספירות ראשונות (ט"ר) שמגיעות מהבורא לנברא, למלכות – הספירה העשירית. והרצון היחיד שלנו, זה לגלות את הט' ספירות הראשונות האלה, את תכונות הבורא, לקלוט אותן לתוכנו, להפנים ולהפוך דומים להן בט' הספירות שלי של האור חוזר.

ואז מתוכנו נובעת תפילה אמיתית. מפני שבזה שאני רוצה להידמות לט' ספירות ראשונות, אני מפעיל את הט' ספירות שלי של האור חוזר ומבקש, כדי שדרכן המלכות תהיה דומה לגמרי לט' תכונות הבורא, המגיעים אליה. אז הט' ספירות של אור חוזר שלי הופכות לכלי לקליטת ט' ספירות של האור הישר, ואני מקבל מענה, תשובה, על התפילה שלי מיד במקום.

אם אנחנו יודעים לבקש בצורה כזאת, אז משתמשים נכון באור העליון, מחפשׂים כיצד לקבל ממנו את כוח הרחמים, כוח ההשפעה, ואחר כך להלבישו באור החוזר שלי ממטה למעלה. ואז התפילה תהיה פעולה הכוללת בתוכה הכל, גם גילוי ט' ספירות ראשונות, גם קליטת ט"ר כתכונות בתוך המלכות, גם עלייה ממלכות של האור החוזר ממטה למעלה ההופך ללבוש לאור ישר וגם קבלת החשבון של אור ישר בתוך אור חוזר. כל זה מושׂג על ידי תפילת שמונה-עשרה.

לכן תפילת שמונה-עשרה, היא התפילה העיקרית בעבודה הרוחנית.

ואם יש "עליית עולמות" בעבודה הרוחנית, מצבים כמו "שבת", "חגים ומועדים", אז יש גם שינויים בתפילת שמונה-עשרה. כי הרי מלמעלה מגיע אור חזק יותר, ולכן גם העבודה מלמטה בט' ספירות של אור חוזר צריכה להשתנות, כדי להחזיק ולכלול את כל האור, שמגיע אלינו במועדים. כך נבנית העבודה הרוחנית שלנו.

לכן כתוב, שהכל מושׂג בכוח התפילה, הלוואי שיתפלל כל היום וכדומה. מאחר והתפילה, זו פעולה הכוללת בתוכה את כל שלבי בניית הפרצוף הרוחני: הגעת האור העליון, חישוב בראש הפרצוף, זיווג דהכאה בראש והתפשטות האור למטה. כלומר כל התהליך שהפרצוף עובר בהתפתחות שלו: עיבור, יניקה, מוחין. כל זה נכלל בתפילת שמונה-עשרה: ט' ספירות דאור ישר המתלבשות בט' ספירות דאור חוזר.

וכל זה מתרחש עם הכוונה ובמגמה שאני בעצמי אשתנה, ולא לנסות לשנות את האור העליון, הנמצא במנוחה מוחלטת והמאיר תמיד בכל כוחו במידה אין סופית בראש של כל מדרגה.

אדם שרק מתחיל בעבודה הרוחנית, חייב לבדוק טוב טוב אם היחס שלו כלפי הכוח העליון הוא כאל כוח בלתי משתנה הממלא את כל הבריאה, ואינו דורש שום שינויים. הרי העליון גלוי לחלוטין עבורנו ומאיר במלוא עוצמתו, ואילו כל השינויים הם רק במקבל. לכן התפילה שלי, זו אינה בקשה מהעליון, כדי שהוא ישתנה, אלא חיפושׂ של הרצונות הנכונים בתוכי, שיעזרו לי להתקשר עם הכוח העליון ולפתח את עצמי בהדרגה, בכך שאהפוך להיות כמוהו.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 09.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות את העליון או לשנות את עצמי
מה לבקש מהבורא?
סור מרע ועשה טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest