דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תעשה בחירה ותבוא הברכה

תעשה בחירה ותבוא הברכה

שאלה: אז מתי האדם יוצא מהמדבר הזה, אם הכול תלוי ברצון הבורא?

תשובתי: לא הכול תלוי ברצון הבורא, אחרת בשביל מה היה צריך לברוא את כל הבריאה? לאדם ניתן מרכיב שנקרא "בחירה חופשית", ועל ידי השימוש בה הנברא קובע את עצמו כעצמאי. רק בשביל זה קיימת כל הבריאה, רב בשביל הנקודה האחת הזו, ההבחן הזה. כל העבודה שלנו זה לפתח אותה, וכל היתר בכלל לא נחשב, כי באמת הכול בא על חשבון הבורא. הבורא משחק מסביבנו בכל התנאים, אבל משתדל בזה לגדל את הנברא שיהיה כמוהו.

לכן ודאי, שמצד אחד, הבורא שולט בכל מצב ומצב. ומצד שני, השליטה שלו היא עד לנקודה שבה אנחנו צריכים לעשות את הבחירה שלנו. ברגע, שאנחנו מגיעים לקו הזה ועוברים ארבע בחינות של התפתחות, כי בכל מצב יש הוי"ה משלו, אז הלאה הכול תלוי בתגובה שלנו. האם אנחנו השתמשנו בכל האמצעים שנתנו לנו, להתחזק על ידי הקבוצה, כלומר זה נקרא "הבוחר כל פעם בסביבה יותר טובה".

חייבים להתחזק על ידי הקבוצה, לדרוש מהחברים יותר השפעה עליי, ובעצמי להיכנס יותר עמוק אליהם. אם אני ביצעתי את זה, אז מימשתי את הבחירה החופשית שלי ואני ראוי להמשך ההתקדמות. לכן, אני מגלה בתוך הקשר שהושג בינינו, הבנת המערכת, הרגשת עצמי ומרגיש יחד עם המערכת כאחד שלם. ועל ידי הרגשת האיחוד הזה עם המערכת, אני בעצם מקרב את עצמי להרגשת הבורא.

בזה שאני מקרב ומחבר שני דברים מנוגדים – את כל המערכת ואת עצמי לאחד שלם, אז אני מכין את עצמי להרגשת האבחנות שלה, שהן כולן נקראות "בורא". כי הבורא תמיד מתגלה בין שתי נקודות מנוגדות, כנמצא מעליהן, המקשר והמחבר הכולל מתוכם.

תמיד יש לי בחירה חופשית! אבל אם ברגע הנכון אני לא משתמש בה, אז מתחיל לפעול כוח הטבע, שנקרא תוכנית ההתפתחות הטבעית ("בעיתו") ומסדרת לי מצבים אחרים. אז אני מאבד את הבחירה החופשית הקודמת שלי, ואז אני כבר נכנס לתנאים אחרים. זה נקרא, שהבורא מסיר איזו "אות", מלאך שנשלח אליי, ושׂם במקומה אות אחרת, מלאך יותר נוקשה.

ואז אני מתקדם בתבנית חדשה, במסגרות אחרות. הבורא מאיר לי כבר דרך "תבנית" חדשה, "אות" אחרת, ואז אני נמצא תחת הנהגה עליונה חדשה, שבה אני גם כן צריך לעשות בחירה חופשית משלי. וכך פעם אחר פעם, עוד ועוד.

בסופו של דבר, אחרי כל האותיות, אני צריך להגיע לאות "ב", שמסמלת "ברכה". כלומר אני חייב להבין, שנחוץ לי הכוח העליון כדי שיעשה שלום בינינו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שביל צר המוביל לבית המקדש
את מי להושיב על כס המלכות?
נשמה, בחיפוש אחר הבחירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest