דף הבית / חינוך, ילדים / תן לאדם להיכנס ל"גינה" של הטבע…

תן לאדם להיכנס ל"גינה" של הטבע…

שאלה: בשנים האחרונות האנושות התאחדה לאיזו מערכת, שהפוכה לאינטגרליות. איחוד כזה החל להשפיע באופן מקסימלי שלילי על הטבע. מה זה אומר "חיבור לא נכון"?

תשובתי: חיבור לא נכון, הוא הפוך לזה שצריך להיות בהתאם לרמת ההתפתחות שלנו. בדיוק כפי שנדרש מילד שיתוף פעולה הדדי עם הסביבה שלו בהתאם לרמת התפתחותו, בהתאם לגיל שלו, ואנחנו יודעים היטב שאם משהו קרה, נניח שהוא הפיל משהו, אז האם אנחנו יכולים לבוא אליו בטענות? אם כן, אז צריך להסביר לו, כדי שזה לא יחזור שנית, כדי שהוא יחכים. אם הוא עדיין לא מסוגל להבין, זה סימן שאנחנו הם אלה שאשמים.

מצד הטבע דבר כזה לא קיים. הטבע פועל כמחנך אידיאלי. הוא מגלה לנו רק את אותם הצדדים שלו, האזורים, הנפחים, שבהם אנחנו כבר יכולים לכוון את עצמנו בצורה נכונה לשילוב איתו. ולכן אנחנו צריכים מאוד לשים לב לֵמה שנותנים לנו.

אם אני רואה איזה שהן פרסומות ענקיות, המצאות חדשות, אז אני תמיד מתייחס אליהן קצת בחשדנות, מפני שאנשים בעיקרון, מיד קופצים על כל מיני חידושים. הטבע אפשר לנו לגלות קשרים הדדיים חדשים, כוחות הדדיים, אבל אנחנו משתמשים בהם בצורה רעה. למשל, האם אנחנו משתמשים בצורה נכונה בכאלה חידושים כמו האייפון של הדור החדש?

בסופו של דבר, אנחנו נשתמש בהם נכון, אבל זה נקרא "על ידי מקל אל האושר", מפני שתחילה אנחנו ניגשים בצורה אגואיסטית לכל האפשרויות האלה. קודם כל, חייבים לערוך ביקורת ובדיקה של כל הדעות, השיטות, אמצעי שיתוף הפעולה שלנו עם הטבע עצמו.

אנשים לא רוצים לעסוק בזה. הם סבורים, שאין ענישה מצד הטבע (זה לא כמו להיכנס לגינה של השכן), ולכן, כאן אני יכול לעשות כל מה שבא לי.

אך למעשה, אם אנחנו נכנסים לגינה של הטבע, לאותו החלק שאליו היינו צריכים להיכנס בצורה נכונה, בהתאמה אליו, אז ממנו נובעת דחייה מאוד רצינית, הרבה יותר רצינית מאשר זה מזה. ושם לא כל כך פשוט לרפא את הפצעים שלנו, מפני שזה הופך לנזק עצום: איום של רעב, חום או קור וכדומה. מופיעות תוצאות רציניות מאוד, שכדי לאזן אותן נדרשים מאמצים עצומים. את זה צריך ללמוד ולהסביר יותר לאנושות. אבל, בסופו של דבר, אני רואה שתהליך ההכרה מתקדם לאט לאט.

מתוך תוכנית מס' 2 "בניה של סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההומוספיאנס צריך להפוך להיות אדם חכם
למנוע תגובה שלילית של הטבע
חוק פשוט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest