דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תמונת עולם אמיתית

תמונת עולם אמיתית

"ובצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה עשה את כל אשר צוה יהוה את משה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "פקודי", פרק ל"ח, פסוק כ"ב).

בצלאל, מסמל, בצל של אל, כלומר ה"מסך" שאותו האגו בונה בהידמות לאור בהתאם לחומרים שקיימים בנו. הם כולם משודרגים לפי העביות.

"כל הזהב העשוי למלאכה בכל מלאכת הקדש ויהי זהב התנופה תשע ועשרים ככר ושבע מאוד ושלשים שקל בשקל הקדש." (תורה, ספר "שמות", פרשת "פקודי", פרק ל"ח, פסוק כ"ד).

שקלים, הם לא מטבעות, אלא מידת משקל, כי בימי קדם הכול נמדד במשקל.

כאן ניתן דין וחשבון מלא, כמה זהב, כסף ושאר החומרים הושקעו בעבודת הקודש.

קיימים חומרים השייכים לדרגת דומם: אבנים, חֵמָר, חצץ וכולי. חומרים מעולם הצומח, זה עץ וכל מיני צמחים. חומרים מעולם החי: פרוות, כותנה שממנה עושים בדים וכולי. הם כולם מסמלים רצונות מדָרגות דומם, צומח וחי.

בעבודה הרוחנית אנחנו מעלים את הרצונות האלה עד לדרגה העליונה ביותר שנקראת "אדם" ויוצרים את אוהל המועד, הכלי לגילוי הבורא.

כל הרצונות קיימים בתוך האדם, שמהווה כלי קיבול של כל העולם. כי העולם נמצא בתוכי ולא מחוצה לי, למרות שאני מרגיש אותו כמשהו גשמי, חומרי, ממשי, שקיים מחוצה לי.

כאשר אני מרגיש את עצמי בדואליות כזאת, אני יכול להתכוונן לזה שאני יכול לחזור כמה שיותר תכופות לתמונת העולם הנכונה. זה עוזר לי לגמרי לבחון מחדש את היחס שלי לסובבים, לאקולוגיה, לכל האנושות.

כי כל המלחמות שמתרחשות בעולם הן מלחמות בתוכי. הן מתרחשות מול העיניים שלי, מפני שאני כמו מקרן מקרין לפניי כל מה שמתרחש בתוכי: קרבות, בעיות, פיצוצים, חלל וכולי.

ההרגשה הזאת מתגלה בהדרגה בתוכי תחת השפעת האור, ואני יותר ויותר מתחיל להרגיש שכל הצרות, כל הבעיות הן הקרנה של התכונות הלא מתוקנות שלי. קודם כל אני צריך לתקן את עצמי ובזה אני מתקן את כל העולם. זוהי תפיסת המציאות הנכונה.

למרבה הצער, אנחנו רוצים להיפך, לתקן הכול מסביב כדי להרגיש את עצמנו טוב מבפנים. אבל זה קורה לפי מחשבת הבריאה כדי לכוון אותנו ליחס נכון לתפיסת העולם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר לעולם חדש
כל העולם בתוכי
מגוון רצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest