דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תמונת המציאות בקנה מידה של 1:125

תמונת המציאות בקנה מידה של 1:125

שאלה: איך להכניס את התפילה המשותפת שלנו לתוך כל מה שאנחנו לומדים?

תשובתי: כל מה שאנחנו לומדים מתגלה בקשר בינינו. מתגלה לנו תמונת הקשר שלנו, הנשמה האחת.

הנשמה היא החיבור בין כל החלקיקים שאני רק יכול לתאר לעצמי. הנשמה היא כל מה שנברא, כל הבריאה יחד, כל המציאות, כולל אפילו העולם שלנו. על אף שהוא "מדומה", גם הוא מצטרף לאותה הנשמה האחת.

חוץ ממנה אין שום דבר. זהו אותו הכלי שנברא על ידי הבורא, על ידי האור. אבל אני אוכל לתאר לעצמי את הנשמה הזאת ולגלות את הכוחות הפנימיים שלה, רק אם אחבר את כל החלקים שלה ואהפוך אותם לגוף חי.

האור הוא החיים, הכוח המחיה. כדי להרגיש את החיים, צריך לחבר את כל החלקים הפנימיים לגוף אחד, ולהציב כל חלק במקומו: המוח, הלב, הכבד, הכליות, הרגליים, הידיים.

אם אהיה מסוגל לתאר את כולם כגוף חי אחד, אפילו בצורה הפשוטה ביותר, כשרוב האיברים עדיין לא יפעלו, אבל הכול כבר יתחבר בצורה הנכונה – תתגלה לי התמונה הרוחנית של המדרגה הראשונה.

אני לא יכול לגלות חצי או רבע נשמה. בעולם הרוחני לא קיים דבר כזה. אין "מקצת" ברוחניות, אלא רק מבנה שלם של עשר ספירות מלאות, לא תשע ולא אחת עשרה. לכן אני בהכרח חייב לגלות את התמונה המלאה.

בתמונה המלאה הזאת מתגלה לי כל חלק של המציאות שנמצאת לפניי. אני אראה את המקום של כל העמים, כל היקום, כל עשר הספירות הראשונות – מה שייך למה ואיזה כוח מנהל כל דבר. את כל זה אני רואה בתוכי. אני מגלה את עצמי, ולא שום דבר חוץ מזה.

חכמת הקבלה היא הלימוד של עצמך, הגילוי של עצמך. בצורה כזאת אני מגלה את המציאות. כל הבריאה היא אני.

בזכות הלימוד אנחנו צריכים לתפוס את התמונה הזאת ולתאר אותה לעצמנו בצורה נכונה. ואז יהיה לנו ברור שהמקובלים כותבים על מה שמתרחש בתוכם, כי אתה הרי מהווה את כל העולם. כל מה שאתה רואה עכשיו – מצטייר בתוכך, וזוהי רק טעות אופטית לחשוב שהוא קיים מבחוץ.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 16.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגוף הרוחני בצורה של ספירות
הנשמה היא מה שנתתי
לחיות בתוך האחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest