דף הבית / חינוך, ילדים / תלמידים מתחילים לספור כסף

תלמידים מתחילים לספור כסף

photo_rav_gh70_318.jpg

The New York timesבבתי ספר בניו יורק נפתח פרויקט חדש, תלמידים מקבלים כסף עבור ציונים טובים. התלמידים כבר קיבלו את התשלומים הראשונים.

התייחסותי: התחלה טובה! בעיני התלמידים זה מצדיק את נוכחותם בבית ספר. זה מלמד אותם שצריך להשקיע מאמצים ועבור המאמצים מקבלים תגמול, וזה מגלה את היחס בין "עבודה – תגמול". רק שצריך לתת תגמולים עבור כל מאמץ, עבור התנהגות טובה, השתתפות בשיעור, נוכחות וכו'.

האגואיזם יירגע כשהוא ימצא את עצמו ברשת תנאים של תגמול ועונש.

חינוך המאה 21: "האדם צריך להיות מאושר!"
פוסטים קודמים בנושא:
לחזור לחינוך המקורי
ביה"ס העתידי – כיצד הוא צריך להיראות?
אנו זקוקים לרובוטים, או לאנשים?
איפה בית הספר שמעצב אדם?
ידיעות נוספות במדור: חינוך ילדים

3 comments

  1. אני המום  ומאוכזב מתשובתך לגבי מערכת תגמול ועונש.. לא ברור לי כיצד ניתן לבנות מערכת של השפעה ואהבה באמצעות קבלת תגמול תמורת ציונים טובים (במקרה המתואר כאן) הרי זה  עפ"י הבנתי רק מעודד ומטפח אגואיזם, ולא מתווה דרך הולמת שתתאים לסיפוק מהנתינה!  לשיטתי, כשאתה מלמד את הילד לטוב, אתה מלמד אותו את הטוב ואת  הרע. והבחירה היא בידיו. ןאתה מלמד אותו את זה שהבחירה בידיו. ואז זה מעודד אחריות לבחירה שלו. ומתן כסף מכוון את הילד ללמוד שכל דבר שהוא יעשה הוא צריך לקבל משהו חומרי תמורתו, ובכך הוא לא יטמיע את הערכים הנכונים לחברה בה הוא חי, ומאיליו יכוון אותו לאגואיזם ויצפה רק לקבל תמורת כל דבר פעוט שיבצע, שעבורו זה יחשב כיגיעה..

  2. כולם חנפניםCool

  3. מפתיעה אותך ?זה מצוין !Wink

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest