דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תלמדו להסתכל על עצמכם מהצד

תלמדו להסתכל על עצמכם מהצד

שאלה: הרצון לקבל שלי שולט עליי. איך אני יכול להסתכל על עצמי מהצד, מה מאפשר לי לעשות את זה?

תשובתי: האפשרות הזאת כבר נמצאת ב"רשימו" עצמו. לא במקרה פתאום בא לי להתרחק מעצמי ולראות את עצמי מהצד, על אף שזה יכול להיות מאוד לא נעים. אבל ההשתוקקות הזאת כבר מושרשת ב"רשימו".

באיזה כלי אני מרגיש התעוררות? – באותו החלק שלי שיכול להיבדל מדרגת החי שבי. האור מגיע ומתחיל להבדיל, לקלף את האני שלי מהאגו שלי. ואז אני מרגיש מזה התעוררות, התרוממות רוח, אני רואה את העולם בעיניים אחרות, מרגיש אותו באופן שונה.

זה מושרש כבר ב"רשימו" עצמו, שה"רשימו" הזה מגיע מדרגה יותר עליונה. וכאן מתחילה העבודה שלי: עד כמה שאני יכול להוסיף ל"רשימו" הזה את היגיעה שלי ולהשתדל להתאחד עימו, כדי לראות את כל דרגת החי שלי מהצד, מעליה.

אז אני מבקש עזרה מהאור העליון, ומתחיל להבין למה כל המקובלים אומרים שאנחנו זקוקים לקבוצה כדי לקבל מהם דוגמה, להידבק אליהם, במקום להידבק לעצמי. תעשה רצונך כרצונו כלפי הבורא, וגם כן כלפי החבר, לשרת את האחרים במקום לשרת את עצמי.

כל זה נובע מכך, שאדם צריך לעלות מדרגת החי לדרגת המדבר. לשם כך אני בונה את כל האמצעים: בונה מיני עולם משלו, כלומר את הקבוצה, את ההפצה. בעזרתם אני מושך את המאור המחזיר למוטב ומתרחק יותר ויותר מהבהמה שלי, כך שהיא לא דורשת יותר מהכרחיות.

ודאי, שכל הזמן יש מאבק, כי ככל שאני מתרחק יותר מהבהמה, כך זה מושך אותי חזרה, כדי שתהיה לי אפשרות לגדול.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האותיות על הקלף
סימן של כאב
לחדש בכל יום מעשה בראשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest