תכונות של מקובל

 שאלה: האם מקובל יכול להיות לפעמים נרגז ועצבני כלפי הסובבים?

תשובתי: אם אדם עוסק בהפצת חכמת הקבלה ורוצה להשיג תוצאות כלשהן, אז ודאי שהוא חווה מתח, רוגז וספקות, ומציפות אותו שאלות כמו: כיצד עליו לפעול על הצד הטוב ביותר? והאם עליו לעשות את עבודתו כך או אחרת? למרות שהוא נמצא בתוך הכוח העליון, ניתנה לו בחירה חופשית להשתמש בו בצורה נכונה יותר, ולכן יש כאן מקום לכל הרגשות האנושיים.

שאלה: האם כמקובל, אתה נעלב ממשהו?

תשובתי: לא, ממה אני יכול להיעלב? אני יכול להיעלב רק מהכוח העליון, שנושא הכול על עצמו.

שאלה: האם תחושת אחריות אופיינית למקובל?

תשובתי: למקובל יש תחושת אחריות הכי גדולה כי שום דבר לא מאלץ אותו לעבוד לטובת אחרים, מלבד האחריות וההתחייבות שלקח על עצמו. תחושת האחריות שלו היא רק כלפי הבורא, ולא כלפי אף אחד אחר. במידה שבה מקובל מתקדם רוחנית, הוא הופך להיות יותר ויותר שונא בצע. הוא מלמד אנשים כיצד לגלות את הבורא בקשר הנכון ביניהם. הוא משמש כמורה לתלמידיו, יועץ, עוזר ומאמן, לאחר מכן התלמידים מתקדמים באופן עצמאי. במצב זה אין לו צורך בשום דבר הוא רק שמח שאין להם צורך בו יותר, שהם כבר מתקדמים בעצמם.

שאלה: האם למקובל יש צורך באומץ?

תשובתי: אומץ נחוץ לכל אדם ובמיוחד למקובל, עליו להבין באופן ברור שקיים אצלו עימות עם בורא שמתגלה אליו בצורות שונות. מתרחשים באדם שינויי צורה כאלה שנחוצים לו התמדה, עקשנות, אומץ ונחישות. המקובל לא יכול בשום פנים ואופן לנהוג בפחדנות, אלא עליו להיות בעל יכולת לעמוד על שלו כנגד הבורא, כשהבורא בוחן אותו ומנסה להסיטו מהדרך על ידי כך שמעורר בו כל מיני ספקות כדי לחזק אותו על ידיהם. חיזוק כזה מושג בזכות התנגדות רצינית מאוד מצד האדם.

שאלה: האם תחושת הפחד אופיינית למקובל, ממה הוא מפחד?

תשובתי: לא, הפחד נעלם. למקובל יכול להיות רק פחד אחד שמא לא יבצע נכון את מה שמוטל עליו ברגע נתון.

שאלה: עד כמה הומור הכרחי למקובל?

תשובתי: הומור חשוב מאוד בעבודתו של המקובל. אני מעריך מאוד הומור ובדיחות, גם הרב״ש, המורה שלי אהב זאת ושמע בדיחות שסיפרתי לו בעונג רב. הומור זו הברקה של המוח, כשהאדם שולף כמה מצבים מביכים שסותרים זה את זה ויודע לקשור אותם יחד.

שאלה: האם מקובל חש רגש של בושה ועל מה?

תשובתי: מקובל חש רגש של בושה רק על כך שלא ניצל את ההזדמנות לשייך הכול לבורא. זה לא בושה על כך שהוא היה יכול לעשות משהו ולא עשה מפני שהכל ממומש מלמעלה, אלא זו בושה מכך שהייתה לו הזדמנות לשייך את המתרחש לבורא והוא פספס אותה, גם זה מסודר לו על ידי הבורא, כדי שהוא ייחד הכול אליו.

שאלה: אם פתאום התגלה שלפני 20 שנה עשיתי משהו ויש לי בגללו רגש של בושה?

תשובתי: העבר יתגלה לך כעבירות נוראיות שלך ועליך להבין שכל זה נעשה על ידי הבורא ולא על ידך. האדם לא אשם בשום דבר, הקנאי האכזר ביותר שקיים לא עושה שום דבר בחייו בעצמו, הכול מסודר בכוונה על ידי הבורא.

שאלה: מה זה אצילות עבור מקובל?

תשובתי: אצילות זו חובה, זו אחריות.

שאלה: האם המקובל חש רגשי נקמה או זעם?

תשובתי: נקמה קיימת כתיקון. זעם מופיע באופן טבעי כשהאדם לא מסוגל לבצע תיקון שהיה תלוי בו, אבל גם העובדה שהוא לא תיקן את עצמו מסודרת על ידי הבורא בכוונה. מקובל זה אדם שנמצא במצב לא מתוקן וכל פעם עולה מתוכו למצב מתוקן יותר, לכן כל הרגשות הללו קיימים בו.

שאלה: האם קמצנות אופיינית למקובל?

תשובתי: אם מדובר בכסף, אז הוא יכול לחסוך כסף כדי להשקיע אותו בהפצה.

שאלה: האם מקובל יכול לבגוד?

תשובתי: יש לו מערכת ערכים אחרת, לכן דברים כאלה אינם אופייניים לו.

שאלה: האם הוא יכול לקנא?

תשובתי: קנאה זו תכונה טובה מאוד שמניעה את האדם. עלינו לפתח בתוכנו את רגש הקנאה כלפי אלה שמתקדמים מהר ורחוק יותר בדרך הרוחנית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.4.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest