דף הבית / משבר עולמי / תיאוריות חדשות על המשבר הכלכלי העולמי

תיאוריות חדשות על המשבר הכלכלי העולמי

photo_rav_gh70_137.jpg

להלן תיאוריה מעניינת על הסיבות למשבר הכלכלי, ששלח לי אחד מתלמידי:

המשבר נכפה על ארה"ב ומתנהל בצורה מבוקרת.
מאגרי הזהב הגדולים בעולם נמצאים בידי רוסיה, איראן, סין והאמירויות המאוחדות. רוסיה, איראן, ונצואלה, סין, הודו וברזיל החלו ליצור כלכלה גלובלית חלופית משלהם. ביחד הן התחילו ללחוץ על אירופה, שתלויה במקורות אנרגיה, להפריד בינה לבין ארה"ב. כבר עכשיו גרמניה, איטליה וצרפת מייצגות את האינטרסים של רוסיה ומתבטאות נגד ארה"ב. מדינות אירופה, רוסיה, איראן, ונצואלה וכווית משתמשות ביורו במקום בדולרים בעסקאות בתחום האנרגיה. הסירוב להשתמש בדולר בעסקאות האנרגיה יביא לירידה דרסטית של הדולר ושל כל כלכלת ארה"ב.
אסור שארה"ב תרשה לדבר כזה להתרחש. ארה"ב לא תאפשר שיפחידו אותה או שיגרמו לה לפשוט את הרגל. הנה לכם הסיבה ל"משבר".

והנה ההסבר של אחד מתלמידי (אולג יהלום) למשבר הכלכלי העולמי:

בעולם שלנו קיימת מערכת של שני כוחות מנוגדים – חיובי ושלילי, אלטרואיסטי ואגואיסטי, אחרת לא היתה צמיחה, שינוי, תחלופה. כמובן, שהכוח האלטרואיסטי בעולם שלנו, אף הוא אגואיסטי – השפעה לצורך רווח גדול יותר.
ניתן להסביר את הדינמיקה של ההתרחשויות על ידי פעולות הדדיות של שני הכוחות הללו בעולם:
כל הכלכלה בעולם בנויה בצורה כזאת, שהאדם שואף לקבל- לא ממישהו מסוים, אלא מכל המערכת בכללותה. נוצרות שרשראות ארוכות של החלפות: אחד מחליף עם השני, השני עם השלישי, ואם סוף השרשרת נעלם באופק, אז לגוף החי כבר אין תמריץ לעבוד, כי הוא לא רואה מתי הוא יקבל וממי. נשארת כוונה "אלטרואיסטית" כלשהי לקבל מתישהו ממישהו… אך היא נחלשת, כיוון שהאגו הולך וגדל, ואז מגיע משבר כלכלי.
בגבולות העיר, האזור, לא יכול להיות משבר כלכלי, אמנם סוף השרשרת לא נראה בצורה פיזית, אבל האדם מרגיש שהוא קיים. לעומת זאת בגבולות של מדינה משברים כלכליים מגיעים בתדירות מסויימת, ואף אחד מהכלכלנים לא יודע מה יוצר אותם. מה שבאמת יוצר אותם הם שינויים באיזון שבין האגואיזם לאלטרואיזם הבאים כגלים בתוך קבוצות גדולות של אנשים.
כאשר האגואיזם נסוג לזמן מה – המסחר פורח. אחר כך, בעקבות צמיחה קבועה של האגואיזם, האלטרואיזם נחלש, האגואיזם משתלט בצורה חדה על ההכרה של האנשים, ואומר להם שאסור להם לסמוך על המערכת, אלא שצריך לקבל בשביל עצמם, וכמה שיותר!
המשבר הריאלי הראשון של האלטרואיזם ברמת מדינה התרחש בארה"ב בשנת 1929. מה שהוציא את הכלכלה האמריקאית מהמשבר היתה האופטימיות, שבה רוזוולט מילא את כל המנהיגים המובילים של התעשיה והכלכלה.
המשבר האמיתי הראשון ברמה העולמית התרחש בספטמבר 2008. הסיבות הריאליות למשבר נמצאות ברמה הרוחנית, ברמת המלחמה בין האגואיזם לאלטרואיזם בתוך כל אדם בפרט ובכל האנושות בכלל. בהתאם, גם הפתרון ליציאה מהמשבר הכלכלי נמצא ברמה הרוחנית, בעבודת האנשים במשיכת האור המתקן את האגו.

מי שיפגע מהמשבר יותר מכל, אלה המדינות העשירות במקורות האנרגיה. כל העושר של כדור הארץ, בכל מקום שיהיה, שייך לכל האנושות (ראה את עיתון "האומה", מאמר "הדור האחרון"). כי מלמעלה החשבון עם כולנו, עם כל האנושות, מתנהל כמו עם גוף אחד, עם נברא אחד. ועד כמה שכל מדינה (איבר בגוף הזה) מתנגדת לחשבון האלטרואיסטי הזה (מראה שהאיבר הזה חולה), במידה זו בסופו של דבר היא תקבל עונש(קשר הפוך, שלילי, מתקן, שמביא לאיזון במערכת, להבראתה) או פרס (הצלחה בעולם הזה וגילוי הכח המנהל אותו).

3 comments

  1. מאוד מעניין!

  2. הסבר מאוד ברור,תמציתי ותכליתי,לדעתי טוב יעשה אם יועבר לכלי התיקשורת בכל מקום בעולם,       תודה,ג'ויה

  3. הסבר מאד ברור ומרגיש נכון. זה רק מעודד שאנו/בני ברוך עושים נכון לתיקון הגישה של אנשים אחד כלפי השני/חברה.שאנו שואפים לחיבור שונה שיעזור לבניית חברה מתוקנת וכך נסחוף אחרים לתוך המעגלים שלנו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest