דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחת שליטת הכוח העליון

תחת שליטת הכוח העליון

"כשברא הקב"ה את העולם, התקין כל דבר כל אחד בצד שלו, או בימין או בשמאל, ופקד עליהם כוחות עליונים. ואין לך אפילו עשב קטן בארץ, שאין עליו כוח עליון למעלה בעולמות העליונים.

וכל מה שעושים בכל אחד, וכל מה שכל אחד עושה, הכל הוא בהתגברות של הכוח העליון, הממונה עליו למעלה." (זוהר לעם, ספר "ויקרא", פרשת "קדושים", סעיף 108).

ההנהגה הנוקשה של העולם על ידי הקב"ה, משאירה לאדם בחירה חופשית רק בדבר אחד: לנהוג ולבצע את ההוראות של הכוח העליון שנסתר מאיתנו, דווקא כדי שאנחנו נבצע אותן. האדם מוגבל בכל, חוץ מהפעולה הנכונה, והוא כל הזמן נדחף לביצועה, אבל לא באופן גלוי ומובהק.

לכן, הבחירה החופשית היא לא כדי לבצע נכון את הפעולה (אתה בכל מקרה תבצע אותה), אלא כדי בעזרת המערכת החיצונית, שלהשפעתה אתה עובד, לבחור כזאת סביבה שתעזור לך להתקדם כביכול באופן עצמאי.

בעצם, זאת לא התקדמות עצמאית, מפני שדרך הסביבה שלך יורד עליך כוח עליון, שעל ידו אתה מחכים, מתבגר, הופך להיות יותר בשֵל ומבצע נכון את הפעולות.

יוצא, שההתקדמות קדימה מסתכמת בזה, שאתה כביכול יוצר באופן עצמאי לעצמך סביבה שמהווה את השלב הנכון הבא לתיקון האנושות. אתה בונה חברה אינטגרלית אנושית, בזה שאתה רוצה לאסוף, לתקן ולאחד אותה, לעבוד בעל מנת להשפיע לה.

אם אתה לא עושה את זה בעצמך, אז הנסיבות בכל זאת יביאו אותך לזה, אבל רק במשך זמן מאוד ממושך ודרך ייסורים. אנחנו רואים מה קורה עכשיו לאנושות: מלחמות אכזריות, בעיות אישיות וגלובליות, אסונות טבע.

כל זה, במוקדם או במאוחר, יביא אותנו להכרה ולהבנה, שרק חיבור ואיחוד הם הפעולה הנכונה היחידה. ואז אנחנו נגיע לפתרון פשוט: מספיק לנו "לחם ומים", כלומר רק מה שהכרחי לקיום, וכל השאר, זה רק בעל מנת להשפיע.

שאלה: כלומר, אנחנו נבוא להרגשה מלאה של ההכרה בכך, שאין לך אפילו עשב קטן בארץ שאין עליו כוח עליון למעלה בעולמות העליונים?

תשובתי: בזמן העלייה שלנו במדרגות של העולמות הרוחניים, בכל דרגה שלהם, אנחנו נכיר יותר ויותר לא רק עשבים או אטומים, אלא כל מיני מיקרו כוחות שיורדים. והם, דרך אגב, הכי חזקים והכי משפיעים. כי מהם מורכבת כל המכניקה הגסה של העולם שלנו, שאותה אנחנו נרגיש עד שנמצא את המקור שלהם.

שאלה: יוצא, שהדבר הכי בלתי נראה הוא הכי חזק?

תשובתי: כן, ואת זה מוכיחים כל מיני חידושים וגילויים. תראה היום לפרא אדם מחשב, למשל, והוא דבר ראשון יטעם אותו. הוא לא יבין במה אתה עוסק. בשבילו עיסוק, זה לצוד חיה ושלל מזון למחייה.

מה שהיה בסדר הדברים אפילו לפני מאה שנה, עכשיו זה נחלת העבר. אנחנו המצאנו ופיתחנו מנועים, מנגנונים, מכונות, שבהם ניתן היה לטייל. והיום אנחנו לא צריכים לנסוע לשום מקום, אפשר לראות הכול באינטרנט. לאדם עדיין יש עניין לצאת לאן שהוא כדי לראות משהו, אבל לאט לאט כל זה נעלם. הקיום של האנושות עובר לתחום המחשבה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מבחן על תכונת הקדושה
רמות התפיסה של התורה
הבחנות דקות של עלייה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest