דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחת שליטת אומות העולם

תחת שליטת אומות העולם

בעל הסולם, מאמר "הגלות והגאולה":

"אין כל קיום לישראל בגלות, ולא ימצאו להם מנוח – כמו שאר העמים שנתערבו בגוים ומצאו להם מנוח.

לא כן בית ישראל, עם זה לא ימצא לו מנוח בין הגוים, עד שיתקיים בו הכתוב: "ובקשתם משם את ה' אלקיך ומצאת כי תדרשנו בכל לבבך ובכל נפשך"."

ודאי שקל לנו לפרש את המילים הללו במובן הגשמי: שעם ישראל התפזר בין כל יתר העמים לכל כיווני העולם ועדיין לא מצא את עצמו. הוא עדיין משוטט אי שם בין העמים, ורק חלק קטן ממנו נמצא כאן על אדמת ישראל.

אבל אנחנו צריכים להסתכל לתוך השורש ולפרש בצורה נכונה את המילים של המקובלים. למעשה, אנחנו נפלנו מתכונת ההשפעה, שהיא נקראת "עָם ישראל", לתכונת הקבלה, שהיא נקראת "אומות העולם". ועכשיו אנחנו נמצאים בתוך אומות העולם, בתוך תכונת הקבלה, ותכונת הקבלה הזאת שולטת עלינו. זה נקרא שאנחנו נמצאים בגלות ועדיין לא מסוגלים לצאת ממנה. וכתוצאה מכך, גם אנחנו סובלים וגם כל העולם סובל.

ואנחנו צריכים לגלות את הסיבה לסבל הזה, הסיבה למשבר שמתגבר ומקיף את העולם כולו. וכל זה נובע מכך, שאנחנו עדיין נמצאים תחת שליטת "אומות העולם" שבנו, ברצונות האגואיסטיים שלנו ששולטים עלינו, על ה"נקודה שבלב", על הנטייה לאיחוד עם הבורא.

אנחנו חייבים להתעלות מעל לרצונות האלה, מעל לחשבונות האגואיסטיים, וכך לצאת מהגלות. בכך שנממש את זה, כל אחד בתוך עצמו וכולנו יחד, בפנים בעבודה הפנימית, במאמץ הפנימי, אנחנו נראה כיצד היציאה לגאולה תשתקף גם בחיים החיצוניים שלנו וגם בחיים הפנימיים והחיצוניים של כל העולם.

בעל הסולם מסביר זאת בסוף ה"הקדמה לספר הזוהר": שכל העולם מחולק לפנימיות וחיצוניות, וגם ישראל מחולק לפנימיות וחיצוניות. פנימיות, זו העבודה כנגד האגו שלנו, (נגד היוונים והמצרים שבנו, ה"קליפות" שבנו), שנועדה כדי להתעלות מעל לכל מיני החשבונות המסחריים לעצמם ולחיות רק בתוך הרצון להשפיע, באהבה וחיבור בינינו ועם כל העולם.

בהתאם לזה אנחנו צריכים גם כן לבצע עבודה חיצונית.

ובכל מצב אנחנו צריכים לגלות שהבורא דורש את הלבבות שלנו, דורש שאנחנו נתקן אותם.

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה" של בעל הסולם, 01.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת הפעלה רוחנית: עוברים לחלון חדש
בנקודת הפיצול של ההיסטוריה
העולם נמצא בסופן של שבע שנות רעב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest