דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחת ההשגחה של הבורא ושל המקובלים

תחת ההשגחה של הבורא ושל המקובלים

שאלה: מדוע חיבור אגואיסטי של חברים מעורר את השפעת האור העליון, ויגיעות אגואיסטיות אחרות שלנו אינן מסוגלות לעורר אותו? מה ה"טריק" כאן?

תשובה: הבורא מביא את האדם לקבוצה, נאמר, ש"הבורא שם ידו של אדם על גורל הטוב ואומר לו: בחר לך". ומה אתה בוחר? את הסביבה. אתה מקווה שהיא תשפיע עליך, ולו במעט, באותה המידה שאתה מוכן לכופף את עצמך בפניה.

כאן נשאלת השאלה: מדוע ובשביל מה אתה מכופף את עצמך? אם נהיה כֵּנים, בשביל להרוויח טוב. אמרו לך, שאם תוריד את הראש שלך בפני החברים, אפשר להרוויח פרס גדול. בעצם, זה אגו בצורתו הנקייה.

הקבוצה שלפניה אתה מתכופף, לא יותר טובה ממך במאומה. כל החברים הם אותם האגואיסטיים. אבל זה לא משנה, מפני שאתם רוצים להוריד את הראש אחד בפני השני, כדי דרך "אהבת אחים", עם פרסום מאסיבי, לקבל איזה תענוג.

ואז מגיע אליך אור, כי כמו שנאמר, בשביל קיום מצוות צריכים כוונה. במילים אחרות, אפילו שהכוונה שלך היא אגואיסטית, אתה בכל מקרה מקבל את האור המחזיר למוטב.

איך זה קורה? – אתה שואל. אני הייתי בונה את השאלה בצורה אחרת: אם לא היה המנגנון הזה, איך בכלל היית יכול להשתנות?

ישנו משל על שני מלאכים ששאלו את הבורא: "למה נתת את שיטת התיקון לבני האדם ולא לנו?". ועל זה ענה הבורא: "האם יש בכם יצר הרע? לבני האדם יש". זאת אומרת, אתה חייב להיות בתוך היצר הרע ובצורה מודעת לשאוף לתועלת עצמית: "אפילו שהעולם יישרף, העיקר שיהיה לי טוב, אפילו אם אתה לבד".

אבל פעם יתעורר בך ניצוץ של רצון חדש, שמכוון ישר אל הבורא. ואפילו שאתה מתאר לעצמך אותו כמקור של תענוגים אגואיסטיים, חיים נצחיים ומושלמים למען עצמך, זה מספיק אם אתה נכנס לקבוצה של אנשים כמוך. כי דווקא הבורא אסף אתכם, דווקא הוא נתן לכם את האמצעים כדי ללמוד ולהתחבר.

יותר מזה, מעלינו עומדים המקובלים ומארגנים בשביל הקבוצה את כל ההכרחי, כמו מחנכת מושלמת. הם דואגים לנו, ודווקא דרכם מגיע אלינו האור. אתה עוד תראה את זה.

כך פועלת שיטת הקבלה: מצוות נכונות אינן צריכות כוונות נכונות, ובזכותן, כשעדיין אין לך כלום, אתה יכול להשיג את המדרגה הראשונה.

גישה כזאת מכוונת את האדם בצורה נכונה, מגינה עליו מפני השקר העצמי ומאפשרת לצפות בקשר האמיתי ההדדי. אין כאן שקר, הכול מבוסס על חוקים, ולא על "מושגים", אמונות או מנהגים. אנחנו נמצאים במערכת ריאלית, ועם הזמן נוכל לתאר אותה בשפה מדויקת ונאותה.

מתוך שיעור לפי מאמר "הערבות", 25.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל האהבה על פני האגו
בדלק אגואיסטי למטרה אלטרואיסטית
עבודה רוחנית של 100% בשרשראות האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest