דף הבית / תחפשו את האישה!

תחפשו את האישה!

שאלה: אצל הקדמונים נכתב: "חפשו את האישה!", מדוע לעיתים לאורך ההיסטוריה נשים ״חופשיות״ מהוות מקור למריבות, לפירוד, למלחמות, לעימותים ולצרות?

תשובתי: זה תלוי בגבר ולא באישה, לאישה באופן טבעי יש אופי של אכזריות מתחסדת, רצון להשתלט על הגבר ולנצלו, זהו רצון נשי אגואיסטי נטו שקיים בכל אחד מאיתנו כולל גם בגברים. לכן גם בעולמנו התיקון מוטל יותר על החלק הגברי. בגבר קיים גם היצר הנשי, האגו, וגם היצר הזכרי, היכולת לתקן את האגו, ואילו אצל נשים סידור הכוחות בין הקווים ימין ושמאל, בין הרצון לקבל והכוונה להשפיע הוא שונה, הן מכוונות יותר לטבע שלהן ותלויות בו. גבר מוסח יותר מהעבודה הרוחנית בגלל העיסוק שלו בנשים, מפני שכמו שנאמר הרצון הגדול ביותר שלו זה רצון מיני כלפי נשים, במיוחד לאחר חורבן בית המקדש, ואילו אצל נשים הסחת הדעת מעבודה רוחנית נובעת מהתלות שלהן בגברים. לכן תמונת ההפרעות שלהן שונה, רחבה יותר והדדית.

שאלה: מה זה אומר שנשים תלויות בגברים?

תשובתי: אישה זקוקה לגבר, היא מחפשת וחייבת להיות צמודה אליו, רוצה להיות מקושרת ותלויה בו מכיוון שרצונה של אישה בכל זאת שיהיה לה בית ומשפחה.

שאלה: זה כאשר היא רווקה אך אם היא נשואה אלו הפרעות יש לה?

תשובתי: בכך שהאישה מרוכזת רק במשפחה, בילדים, זה ״בולע״ אותה, אך בזמנינו קיימות הרבה מאוד בעיות אחרות, מופיעות כל מיני תופעות צדדיות כתוצאה מההתקרבות שלנו לגמר התיקון. באופן כללי, ההפרעות בדרך לרוחניות הן שונות ומתגלות באופן שונה אצל גברים ואצל נשים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest