דף הבית / אקטואליה / תחילת קריסתו של האיחוד האירופי  

תחילת קריסתו של האיחוד האירופי  

הערה: דיברת לפני זמן רב על כך שהאיחוד האירופי אינו בר-קיימא ועל כך שבמוקדם או במאוחר הוא יתפרק. בפרשנות לחדשות שנתת לפני מספר ימים, אמרת שאנגליה תצא מהאיחוד האירופי, ואכן כך קרה. העיתונות האנגלית שואלת, "כיצד יתכן שחוקרי דעת החברה ואנליסטים פיננסיים טעו?"

התייחסותי: זו אינה תוצאה סופית. אם עכשיו ילחצו על העם האנגלי, הוא יצביע בצורה הפוכה. יחד עם זאת אני בכל זאת סבור שהיציאה היא נכונה, מפני שהשוק האירופי, וליתר דיוק "השוק", יתפרק בכל מקרה. ככל שזה יקרה מוקדם יותר כך יהיה טוב יותר, מפני שאחרת המצב יכול להוביל למלחמה.

שאלה: האם ״הספינה טובעת״ באופן חד משמעי וצריך בדחיפות לברוח ממנה?

תשובתי: ללא ספק, לא ניתן ״לסתום חורים״. באירופה יש הרבה יותר בעיות מאשר בשאר העולם. אנחנו רואים שהחלק הארי של החדשות נוגע ליבשת אירופה.

הערה: עצומה לעריכת משאל עם חוזר ביחס לחברותה של בריטניה באיחוד האירופי אספה כבר שני מיליון חתימות.

התייחסותי: הם יכולים לאסוף גם יותר משני מיליון, כי באנגליה חיים 60 מיליון בני אדם. כמות החתימות יכולה להגיע גם ל– 30 מיליון.

הערה: אמרת גם שהיציאה של אנגליה מהאיחוד האירופי תגרום להד באירופה וזה באמת כך. חבר הפרלמנט ההולנדי גרט וילדרס אמר, "אני מאוד מקנא בהם ומקווה שנוכל לעשות את אותו הדבר בשנה הבאה בהולנד". מתאו סלביני כותב, "הבאות בתור תהיינה הולנד, שבדיה וצרפת, ואנחנו מציעים לאיטליה לא להישאר על ״הספינה הטובעת״״.

מרין לה פן כותבת, ״לא אירופה היא זו שמתה, אלא האיחוד האירופי הזדעזע. זוהי לידה מחודשת של אומה וכעת עליהם ליצור פרויקט אירופי חדש, סוג חדש של שיתוף פעולה״.

התייחסותי: בוודאי שצריך להיות שיתוף פעולה, אבל עם הכנה נכונה. ולא תחת פיקודה של גרמניה שלוחצת על כולם. איחוד נכון יכול להיווצר רק לאחר לימוד וחינוך לאיחוד של כל האירופאים ובראש ובראשונה של הפוליטיקאים, אלה שמפעילים ומפקדים על הכול. הם לא יודעים כיצד להתנהג ויוצרים רק מגעים עסקיים. הכול צריך להיבנות על האיחוד בין בני האדם. אם אין איחוד, עדיף לאירופאים להיות כמה שיותר רחוקים זה מזה. אנחנו מבינים זאת מחיי היומיום. קל לדמיין מה יקרה אם חמש משפחות יעברו לגור בדירה אחת. זה ברור לחלוטין, שהכול הולך לקראת קרע.

שאלה: ואם כעת אירופה שנותרה תתעשת ותאמר, "אנחנו רוצים ליצור כאן אומה אחת"?

תשובתי: מי יכול לעשות זאת ומי רוצה? מי מבין כיצד לעשות זאת והיכן הכוחות והאמצעים לכך? וכמובן מי יחנך? לוקח שנים ליצור שינויים כל כך גדולים לכזאת מסה גדולה של בני אדם. זה מה שאברהם עשה בבבל העתיקה, חינך את העמים הקטנים לעלות מעל כל הפירוד ואיחד אותם לעם אחד.

הערה: אני חושב שאותו זרם קטן שהלך אחרי אברהם, היה צריך בשלב זה כבר לצבור כוח.

התייחסותי: הזרם הזה יתעורר בהדרגה ויתגלה, אבל זה ייקח עוד זמן.

שאלה: האם מחכים לנו עוד עשורים של התפרקות אירופה?

תשובתי: נקווה שזה יקרה הרבה יותר מהר, כי פעולות מסוג זה מזרזות את ההתפתחות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 26.6.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest