דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / תחייתה של חכמה עתיקה 

תחייתה של חכמה עתיקה 

שאלה: איזה גורל הוכן לעם ישראל, שעובר עכשיו זמנים לא קלים?

תשובתי: אני סבור שאם עם ישראל רוצה לשרוד, הוא צריך ליישם את שיטת ההצלה שקיימת אצלו, ולהעביר אותה לכל העולם. את השיטה הזאת, שיטה לאיחוד האינטגרלי של כל האנושות, גילה בזמנו אברהם.

אברהם, שהיה כהן דת בבבל העתיקה, עסק בחינוך אידיאולוגי של האוכלוסייה, כשפתאום גילה שבני האדם הפכו להיות אגואיסטיים מאד, עוינים וחסרי סובלנות זה כלפי זה. הוא החל להתעניין במה שקורה לבני עמו, והבין שהאגו נמצא במגמת גדילה. בספרו, "ספר היצירה", הוא תיאר את השיטה כיצד להתמודד עם האגו. האגו הוא כוח טבעי שקיים בטבע – נאמר שהבורא ברא את הרע, אבל בו זמנית נתן לאדם גם אפשרות להפיק מתוך הטבע את כוח הטוב שמסתתר בו.

במילים אחרות, העולם שלנו קיים רק מתוך הרוע, אבל אם רק נרצה, אנחנו יכולים לאזן אותו על ידי הכוח הטוב שנסתר בטבע, שמושג על ידי חיבור ואיחוד בינינו. ככל שנשתוקק להתקרב זה לזה למרות האגו שלנו, יתחיל להתגלות הכוח הטוב ויאזן את הכוח הרע. איזון כזה הוא הטוב ביותר לקיום שלנו, והשיטה הזאת נקראת "חכמת הקבלה". אברהם שגילה אותה, החל ללמד אותה את התלמידים שלו, ומתוך הקבוצה הזאת נוסד עם ישראל, שהחזיק מעמד בתוך האיחוד 1,500 שנה, על ידי כך ששמר וקיים את העיקרון "ואהבת לרעך כמוך". אחר כך עם ישראל נפל מהדרגה הזאת לשנאת חינם, ומאז הוא נמצא בגלות.

שיטת האיחוד קיימת, היא נמצאת בחכמת הקבלה, למרות שהעם אפילו אינו יודע על כך. שנים רבות חכמת הקבלה נחשבה ללימוד סודי, כלומר נסתר מבני האדם, מפני שלאף אחד לא היה צורך בה. היום היא שוב קמה לתחייה, מפני שהאנושות הגיעה למצב שהיא צריכה להשתמש בה, ולא רק עם ישראל, אלא כל בני האדם על פני האדמה.

מתוך תוכנית הרדיו "הד מוסקבה", 25.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest