דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / תחזיות של פוטורולוגים

תחזיות של פוטורולוגים

הערה: קיימות תחזיות רבות, שאותן לא חוזים בני אדם בעלי תכונות מיוחדות, אלא מה שנקרא פוטורולוגים, או אנשים שיש להם דמיון פורה, למשל סופרי מדע בדיוני.

תגובתי: פוטורולוגים אלה אנשים שעל בסיס מדע, וטכנולוגיה מתקדמת חוקרים כל מיני שכבות אוכלוסייה וחוזים מגמה כללית, נניח מה יהיה בעוד 50 או 100 שנה.

הערה: פוטורולוגים מנבאים שלקראת שנת 2030 יומצאו רובוטים שיחברו את המוח שלנו ישירות לענן מידע, וניתן יהיה להדפיס על מדפסת 3D גם אוכל וגם בתים.

תגובתי: בעתיד אנחנו נדפיס הכול במדפסות, אין שום בעיה. אפשר לטעון מדפסת בשמן דקלים והיא תנפק נקניקיות, נקניקים, מוצרי חלב, דייסות וכל השאר.

הערה: אומרים, שבעוד 20 שנה, לקראת שנת 2045 תחל מהפכת ייחודיות, כלומר מוח מלאכותי יתעלה מעל מוח ביולוגי. האם באדם המלאכותי תהיה נשמה?

תשובתי: אין שום קשר בין הנשמה למוח.

שאלה: אם יישב ליד האדם רובוט וינהל תוכנית, מה האדם תעשה?

תשובתי: אני רואה כיצד אנשים מדברים כיום עם מחשב, אז למה שלא נדבר עם רובוט חכם, ונחליף איתו מידע?

שאלה: כוונתך למידע שכלי נטו?

תשובתי: לא רק שכלי אלא גם רגשי. אדם רגיל זהו מנגנון שאנחנו יכולים לחשב ולחזות את כל פעולותיו ותשובותיו באופן מלא, מאחר וכל אלה לא נמצאים במרחב רוחני, אין כאן שום דבר שלא ניתן לחיזוי. אנחנו יכולים ליצור מכונות שיתקשרו איתנו מצוין במקום בני אדם. כמו כן, לפי רצוננו, בהתאם לאיך שנכוון אותם ולנתונים שנכניס, הם יהיו או ליריים, או נוקשים, או רומנטיים, מכוונים לסוג תקשור מוזיקלי או פסיכולוגי וכולי. הם יכולים להיות משולבים ומורכבים מסוגי אופי שונים.

הערה: זה יהיה מושך יותר אם הם יהיו חברים נאמנים, ידידים טובים…

תשובתי: תלוי איך מתכנתים אותם, הרי הם יכולים להיות גם להיפך, מאוד אכזריים. אתה מגיע לחנות, בוחר לעצמך רובוט בצורת כלבלב קטן או חבר קשוח. למה לא? לא חייבים, שהם יהיו מעוצבים בצורת אדם. אין שום הגבלות. אדם מגיב על כל מה שמתרחש בעולם שלנו, כמו כל בהמה. הטבע הדומם, צומח וחי ניתנים לחלוטין לתכנות, לכן אין באדם שום דבר סודי, שום דבר נעלה. אבל, כאשר במדרגה הבאה הוא מתחיל להשיג את הנשמה, כלומר חלק א-לוה ממעל, אז זה כבר לא אדם, אלא מה שנקרא "נשמה מהלכת".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest