דף הבית / המשבר ופתרונו / תחזיות פסימיות של האיחוד האירופי

תחזיות פסימיות של האיחוד האירופי

דעתו של א. גלוקסמן, פילוסוף צרפתי: ההיסטוריה המודרנית של אירופה מתאפיינת בהרגשת המשבר. האיחוד האירופי – זה לא מדינה, לא קהילה לאומית, אין בו מרחב תרבותי אחיד. מדינות אירופה אינן דומות אחת לשנייה, ולכן המיזוג ביניהן הוא בלתי אפשרי. מה שמאחד אותן זה לא השייכות לאותה הקהילה, אלא המודל החברתי. האיחוד האירופי הוא תגובה הגנתית לפחד. אבל היום, מדינות האיחוד אינן רוצות להציג את החזית המאוחדת נגד האיומים החיצוניים, כל אחת רוצה לחיות למען עצמה, אבל כולן רוצות לשרוד ביחד בעזרת האיחוד האירופי.

אין פרספקטיבה גלובלית. האיחוד האירופי איבד את משמעות קיומו. אם מדינות האיחוד לא יתחברו ולא יתחילו להציג חזית מאוחדת, הן תתמוטטנה. הגלובליזציה מביאה כאוס עולמי, והמשטרה הגלובלית שהוצגה על ידי ארה"ב, אינה קיימת יותר. ישנן שתי דרכים להימנע מאתגרים: להתרחק מהם כאילו הם לא קיימים, או להיכנע לפטליזם, שלא ניתן לעשות דבר. אירופה ממשיכה לשמש כמגרש משחקים של רעיונות. אולם החשיבה הנוכחית היא מקוטעת ועמוסה בניואנסים, היא נמנעת מהתנסויות וזה משקף את הפוליטיקה האירופאית.

התייחסותי: נהיה יותר ויותר ברור כי חיבור חיצוני, ללא חיבור פנימי, שאפשרי דרך החינוך האינטגרלי, מוביל לסכסוכים, ובסופו של דבר, מאיץ את מותה של הציוויליזציה בצורה הנוכחית שלה. אין ספק, שהאיחוד האירופי מציג כיום את המודל של אינטגרציה שאינה מתאימה. הוא מבוסס על מטרות פרטיות אגואיסטיות, ולא על מטרות כלל אנושיות. ולכן לאיחוד אירופי אין עתיד אם לא מתחילים באופן דחוף את ההתקרבות התרבותית.

ידיעות קודמות בנושא:
לאיחוד האירופי חסרה הרגשת הזהות
האיחוד האירופי מתפרק, העולם לקראת מלחמה
הבסיס הרעוע של האיחוד האירופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest