דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תזכור את חצי השקל השני

תזכור את חצי השקל השני

שאלה: כיצד אנחנו יכולים ליצור את התפילה המשותפת לבורא אם כולנו מסתכלים לכיוונים שונים?

תשובה: על מנת להתחבר אנחנו צריכים להגיע לצורה האחידה של הרצון, אך היא אינה קיימת! במקומה ישנן אלפי צורות של הרצון. אז איך לרכוש את אותו הרצון, להתחבר לאחד שלם?

אף פעם לא נוכל לעשות זאת מפני שלא לוקחים בחשבון את המאור המחזיר למוטב, את "מחצית השקל" שהבורא אמור להוסיף עבורנו. אנחנו לא מביאים בחשבון שהוא חייב לסיים את עבודתנו. אז איך נוכל לכוון את עצמנו בצורה הראויה ולבנות רצון נכון?

אנחנו רוצים לעשות זאת למען הבורא וזקוקים בו כשותף, אך לא זוכרים את הנקודה הזאת החשובה ביותר שאי אפשר בלעדיה. אנחנו מוכרחים לעבוד יחד כמו שותפים בלתי נפרדים: אני עושה יגיעה והוא עושה יגיעה. פעם הוא מתחיל ואני ממשיך אחריו, ופעם אני מתחיל ראשון והוא אחריי. כך זה עובד.

אבל אנחנו שוכחים מזה וחושבים, שקודם נעבוד עם החברים ואחר כך נעבור לבורא. אם רוצים לבצע איזשהו שינוי בחיינו אנחנו צריכים את הבורא. או שהוא יפעל עלינו ללא הידיעה שלנו ויקדם אותנו כמו חיות ללא שום הכרה, או שאני בעצמי אבקש ממנו!

כל פעם חייבים לבדוק האם הבורא נמצא בתוך כל המחשבות שלנו. בהתחלה הוא מכריח אותנו לפעול, אחרי זה אנחנו בעצמנו מזמינים אותו להשתתף במעשנו, ולאחר מכן הוא כבר נכלל בתוצאה הסופית. אם התכללות כזאת אינה מתרחשת בשלושת הנקודות הללו, אז אין טעם אפילו להתחיל, "עדיף לשבת ולא לעשות כלום". אחרת נתרוצץ ונעשה אלפי פעולות עד שנגלה שנגמרה לנו הסבלנות וניפול לייאוש. רק אז בדרך הייסורים יתכן ונתחיל להיות מודעים לסיבה לכל מה שקרה.

כיצד להבטיח לעצמנו שלא נשכח מהבורא לא בהתחלה, לא באמצע ולא בסוף? בשביל זה כבר צריכים את הערבות. אך גם כדי להגיע לערבות אנחנו חייבים לבקש עזרה מהבורא. אנחנו צריכים כל הזמן להרגיש תלויים בו במאה אחוז. לא נוכל לזוז בלי זה. זה פשוט בלתי אפשרי, כי הכוח המחייה והמתקן זהו הבורא. הוא הכוח היחיד שקיים.

מתוך שיעור ההכנה לכנס ערבה, 30.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לבבות מחוברים
אנחנו מבקשים שהבורא יהיה איתנו כל הזמן
תקבל כל מצב בחיוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest