דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / תהיה שמאלני או ימני – אנחנו איתך

תהיה שמאלני או ימני – אנחנו איתך

שאלה: לפעמים שיחה אחד על אחד עוזרת להבהיר את מה שלא הוכח בדיון סביב השולחן העגול…

תשובתי: מצד אחד, זה נכון. אך מהצד השני, 99% מהעבודה היא עבודה פסיכולוגית: להרגיע את הרוחות ולכוון את האדם למקום שבו הוא בעצמו מתחיל לשאול את עצמו שאלות, או לחילופין, רואה שהוא "נתקע", מבלי למצוא תשובה. ואז אתה מגלה לו את הפיתרון.

תיקח לדוגמא אדם בעל השקפות שמאלניות. אני מבין אותו. הוא רוצה ששני העמים יחיו יחד בידידות וללא הפרדה.

גם אני רוצה את אותו הדבר. אבל קודם כל, בוא נשנה את מערכת החינוך. בבתי הספר שלנו לא מלמדים את הילדים לשנוא את הערבים, ואצלם כל אחד פשוט מתבשל באווירה של שנאה כלפי היהודים. איך אפשר לחיות יחד בתנאים כאלה?

תחילה צריך ליצור חינוך חיובי הדדי. הרי היית רוצה להתחתן עם בחורה שאתה אוהב, לא עם בחורה שאתה שונא. היית רוצה לחיות בשכנות עם אנשים נורמליים, לא עם פושעים. הכול עובד לפי חוק השתוות הצורה, השתוות התכונות. האם התכונות של שני העמים דומות? הרי רק בתנאי הזה הם יוכלו להתקיים בשלום. ואתה הרי לא יכול ללכת נגד חוק הטבע ולכפות על עם שלם את דעתך.

משמע, שלא ניתן להסתדר כאן ללא חינוך וללא שינויים רבים נוספים. תסתכל על אירופה, שבה למרות כל הניסיונות לבנות חברה רב תרבותית, צומחת ניגודיות ושנאה.

לכן אנחנו שמים את הדגש על החינוך. אז בוא נפעל יחד בתחום הזה. אני לגמרי איתך. עוד יותר מזה, אני רוצה שכל העולם יהיה מאוחד, לא רק אנחנו והערבים, אלא גם כל בני האדם יתחילו לחיות בידידות ואחווה, ושלא תהיה הרגשה של שוני ביניהם. אך תחילה אנחנו חייבים לחנך את האנשים, כדי שהם יבינו זה את זה, כדי שהם יסכימו שיש לכולם זכות קיום, ואז נוכל לבטל את הגבולות.

העיקר זה לפעול בהדדיות, לפי חוקי הטבע (טבע האדם והטבע הכללי). אחרת לא נצליח. הרצון שלך לא יתגשם אם רק תצעק כמו ילד קטן: "אני רוצה!". ובכל זאת אני אלך איתך, אם אתה מוכן לכמה צעדים מקדימים: בוא ננהיג חינוך נכון, וכל השאר יהפוך לתוצאה הטבעית שלו.

כשהאדם ישמע את זה, הוא יבין שאני איתו בלב ונפש. קשה יותר להביא את המסר שלנו לאם חד הורית שדורשת 5,000 ש"ח נוספים בחודש. לעומת זאת, עם אדם כזה, אנחנו מתחברים בתמונה הסופית, שבה כל העולם הוא משפחה אחת.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 30.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
רק עובדות
הערך שלנו הוא החיבור
הבעיה היא לא בשותף לשיחה, אלא בגישה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest