דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תגנוב מהאגואיזם שלך

תגנוב מהאגואיזם שלך

היסודות (המצע) שלנו הם קבועים, ומשתנה רק היחס שלנו, השימוש. הרי בסופו של דבר, יש לי רצון, עם הרשימות שטמונות בו, ואני יכול להשתמש בהם כך או אחרת: על מנת לקבל או על מנת להשפיע. זה תלוי בי.

מהלידה קיבלתי תכונות מסוימות. נניח שיש לי נטייה טבעית לגנוב, או לרצוח. דרך אגב, ילדים יכולים להיות מאוד אכזריים, פשוט מפני שעדיין לא התעוררה בהם הרגשת הזולת. אם כן, "לחתוך" את הנטיות שלך ולא להשתמש בהן – זה לא תיקון. תיקון, זה כאשר אני מגלה אותן בגאווה ובחופשיות לעיני כל, וכולם מקבלים מזה תענוג. אף אחד לא מרביץ לי, אף אחד לא מכניס אותי לכלא, אלא להיפך, כולם אומרים: "עד כמה אתה אדם מיוחד!".

האם דבר כזה אפשרי? – הכול תלוי באופן השימוש. התורה אומרת שאם אדם רוצה להרוג, תעשה ממנו שוחט. אדם אחר שרואה כיצד שוחטים, יקבל מזה טראומה לכל החיים, ואילו האדם הזה, להיפך, ירגיש שהוא נמצא במקום שלו. אם יש לאדם נטייה לגנוב, הוא פשוט צריך להפנות את הנטייה הזאת לעבר עצמו: שיגנוב מהאגואיזם שלו ויעביר את השלל לצד השני.

אלה שיטות מיוחדות, שמאפשרות לאדם להצליח בעצמו וגם להוביל את האחרים לדרך הטובה. הרי גנבה היא בכלל לא רק דחיפת היד לתוך הכיס של מישהו אחר. גנבה היא שקר, מרמה, רמאות, שכתוצאה ממנה אתה מקפח מישהו. משמע שאפשר להפוך כל נטייה לכיוון הנכון. ובסופו של דבר, בכך שאנחנו משנים את הנתונים שלנו, אנחנו יכולים להיפטר מהסכנות הכרוכות בהתפתחות ארוכת טווח ולעבור את התהליך הזה בצורה הטובה ביותר.

בדיוק על פרשת הדרכים הזאת עומדת עכשיו האנושות.

מתוך שיעור על מאמר "החרות" של בעל הסולם, 19.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רק אם תִלמַד את האחרים, תבין את עצמך
ללא נבירה עצמית
מדוע נחוצה חירות היחיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest