דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תגיד לי מי אתה ואגיד לך מהו עולמך

תגיד לי מי אתה ואגיד לך מהו עולמך

הכול מתרחש בתוך האדם. בדרך הרוחנית, האדם מתחיל לראות שאין שום כוחות מחוץ לו. כוחות הטבע, כוחות הקבוצה, הכול נמצא בתוכו, הוא משייך את הכול לעצמו. ואז הקבוצה נכנסת לתמונה, הכוחות של החברים מתגלים בפנים, והוא רואה יותר ויותר בבירור שהכול תלוי בסידור התכונות שלו.

למשל פרשת השבוע, פרשת משפטים, נותנת לנו פקודות והוראות משפטיות. היא אוסרת להתחתן בתנאים מסוימים, לשכב עם בהמה, לגנוב, להטות משפט וכולי. כל זה שייך ל"בירורים משפטיים" פנימיים: האדם צריך לבנות יחסים נכונים עם "הבהמה" שלו, עם "הגנב" שבו, עם "האישה הזרה" שבתוכו. הכול בפנים.

כשאני בונה את כוחות הנשמה שלי, אני ממשיך לראות את העולם החיצוני, אך אני כבר מרגיש שהכוחות של כל האובייקטים החיצוניים נמצאים בתוכי. אני מתחיל להרגיש בצורה יותר ויותר אמיתית כיצד משתנה היחס שלי וכיצד הוא מצייר בתוכי את התמונה האמיתית. אני מתחיל לראות את העולם החיצוני כהעתק, כהקרנה של התכונות הפנימיות שלי. אני, ורק אני, משנה בתוך עצמי את יחסי הכוחות, התכונות והרצונות, משנה את תמונת העולם. ואז כל הצורה שלו משתנה. בכל פעם אני רואה ביתר בהירות כיצד התמונה הזאת מעוצבת רק על-ידִי. ואין תמונה אחרת, רק כך אני קולט אותה.

האדם עובד בפנים, עם הרצונות, הכוונות והמחשבות, עם היחס שלו. דווקא כך המקובלים מייעצים לנו להתייחס לכל מה שקיים בנו. האדם מחלק את עצמו ל-613 חלקים, 613 רצונות, ורואה שהעולם הפנימי שלו, כמו גם החיצוני, משתנה. משתנה היחס, משתנה העולם, הכול עכשיו אצלו בפנים. כך האדם מגיע אל התמונה האמיתית. בכל פעם הוא מבקש כוחות השפעה חדשים כדי להגיע לצורה האמיתית, במידת האפשר.

ותמיד קיים אצלו רק אמצעי אחד כדי לעלות למדרגה הבאה: הסביבה. המורה, הספרים והקבוצה. הוא בונה מהם את אותו המקום שנותן לו את הכוחות לבצע שינויים, ומתקדם קדימה. ובהדרגה, בזכות העבודה הזאת, כל הרצון לקבל הענקי עובר ב"פרוסות" קטנות לשליטתה של תכונת ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 26.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עולם בינארי
תוכנית בנייה בשם הויה
האדם הוא עולם שלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest