תבחר בדרך הטובה

כנס קולומביה, שיעור מס' 1

חכמת הקבלה מסבירה, שהאדם יכול לגלות את כל המערכת שבתוכה הוא קיים בעודו נמצא בחיים האלה בעולם הזה. בעולם הזה אנחנו יכולים להתקיים כמו כל הטבע הדומם, הצומח והחי ולא להיות שונים ממנו. אנחנו מגיעים לעולם הזה, חיים פרק זמן מוקצב, ונעלמים. מגיעים ונעלמים, כמו כל בעלי החיים, כי גם אנחנו שייכים למין החי.

אבל אנחנו יכולים להשיג את המדרגה העליונה ששולטת בנו, מנהלת אותנו בכל רגע בחיינו. באותה המדרגה נולדות פקודות והחלטות שיורדות לעולם הזה ומנהלות אותנו. פתאום אנחנו מקבלים מחשבות, רצונות ופועלים בכיוונים שונים. אנחנו לא יודעים מה יוליד היום. פתאום אנחנו פוגשים אנשים, מעורבים באירועים שונים שאנחנו בעצמנו לא היינו יוזמים. כך קורה כל רגע.

המקובלים מסבירים, שכל זה מתוכנן מראש. ישנם אנשים שאפילו מרגישים את המצבים מראש. ברור לנו שאנחנו לא מתכננים אותם. אבל זה נסתר מאיתנו עד כדי כך, שנדמה לי שיש לי בחירה חופשית, שאני חופשי לעשות כרצוני ושאף אחד אינו מגביל אותי. ואם אף אחד סביבי אינו מגביל אותי, אז מהיכן מגיעות אליי המחשבות, מהיכן מתעוררים הרצונות? – אני לא יודע. אני פשוט רוצה, אני חושב, וזהו.

כל זה מגיע מהמערכת שאנחנו נמצאים בה ומקושרים כולנו ביחד. המערכת הזאת עושה כל הזמן חשבונות כיצד להביא אותנו למדרגת התפתחות יותר גבוהה שנקראת "בורא". היא נקראת כך מפני שהיא נמצאת מעלינו ומשם יורדות אלינו כל הפקודות, כל המחשבות, הרצונות והמצבים.

לאורך ההיסטוריה היו המון אנשים שגילו את המדרגה העליונה הזאת ומספרים לנו מה קורה. המדרגה העליונה הזאת רוצה שאנחנו נעלה אליה, שנגדל מדרגת החי לדרגת ה"אדם". ה"אדם", הוא מי שיש לו ראש, שהוא לא מקבל רצונות מלמעלה ומהסביבה, שהוא מרגיש בלב ובמוח, אלא מעצב אותם בעצמו מתוך הבנת המערכת הכללית.

למצב כזה עלינו להגיע. ואז, אנחנו נכנסים למצב שבו כולנו כוללים לא רק את עצמנו אלא את הטבע הכללי, את דרגות הדומם, הצומח והחי. ועלינו לקחת בחשבון את כל האנושות על כל דורותיה מהעבר ומהעתיד וגם המצבים השונים הנמצאים למעלה מהחיים הקצרים הפרטיים שלנו. והחיים הקצרים האלה הופכים למשהו לא חשוב. הרי האדם שמתחיל לעלות ולהתכלל בתוך המערכת הענקית, רואה שהיא אין סופית, בלתי מוגבלת. זאת מטרת ההתפתחות שלנו שעלינו להשיג.

כך בנוי הטבע שמביא אותנו להתפתחות כזאת. אנחנו מגלים את התהליך, וגילוי התהליך נקרא "חכמת הקבלה".

השאלה היא, כיצד אנחנו יכולים לגלות את כל המערכת שבה אנחנו קיימים כדי לא לקבל ממנה מחשבות ורצונות רעים שדוחפים אותנו בכיוונים שונים, אלא לגלות בעצמנו את המחשבות והרצונות הטובים המועילים להתקדמות, כדי שנתפתח בדרך הטובה, הנוחה והקצרה.

מה ההבדל בין שתי צורות ההתפתחות הללו? ההבדל הוא, שבדרך הראשונה אנחנו מקבלים פקודות מהטבע, מתפתחים על ידי ייסורים, מגלים כל הזמן מה חסר לנו ומרגישים חוסר סיפוק וייסורים, ונאלצים לחפש אחר הדרך הטובה. תמיד קורה כך שאנחנו מרגישים את המכה ואחר כך משהו טוב ושוב מכה ושוב טוב. זאת בריחה מהמכות, זאת דרך ייסורים.

אבל אם אנחנו מתקדמים על ידי חכמת הקבלה, אז אנחנו בעצמנו מחפשים כיצד להתקדם, מעצבים בינינו את המצב העתידי שהוא יותר טוב, אנחנו בעצמנו מבררים מה טוב ומה רע. ואת החיסרון אנחנו לא צריכים לקבל על ידי המכות, אלא אנחנו מבררים אותו בינינו ומתקדמים בלי ייסורים מקדימים, אלא בדרך מהירה. כי אנחנו בעצמנו מגלים את החסרונות ואת המילוי, וכך מתקדמים בדרך נפלאה ויפה.

מתוך שיעור מס' 1, כנס קולומביה, 25.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקבלה היא מערכת של חוקי הטבע
המדע על הכוח שמנהל את העולם 
הדרך הנפלאה לפסגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest