תבדוק את עצמך

laitman_2010-12-26_0762_us-70.jpg

שאלה: כיצד אני יכול לבדוק האם אני משקיע מספיק מאמצים או לא?

תשובתי: בדרך כלל המאמצים מושקעים מעל לדעת, מעל לשכל. על אף שנדמה לאדם שכּל זה מאוד קשה ובלתי אפשרי, והכול נמאס לו. הוא כבר אינו מאמין לא במורה עם כל ה"קפריזות" שלו ולא בבורא שנסתר ולא ברור מה הוא רוצה ממני. וגם כלפי הקבוצה יש לו המון טענות, לכל אחד בנפרד ולכולם יחד.

אך יחד עם כל זה, צריך לומר, שזאת התמונה שאני רואה בהתאם למומים שלי, באגואיזם שלי! ואילו במציאות, אני נמצא בעולם אין-סוף. והקבוצה היא אותן הנשמות שאיתן אני נמצא בחיבור מלא! והמורה הוא אותו החלק שנמצא מעלינו ומוביל אותנו לחיבור עם שאר הנשמות המתוקנות, כדי שאנחנו יחד איתן נתקן את אותן הנשמות שעדיין אינן מתוקנות. והבורא הוא מי שיתגלה בינינו, ורק בינתיים הוא נסתר, לצורך הכלים שלנו.

אם האדם יתאר בצורה נכונה את המצב הזה, ויבין שהעולם הזה הוא דמיוני ושהוא חייב דרכו, דרך הדמיון הזה, לחדור פנימה, לצורה היותר פנימית, כדי לגלות שם את החוטים המקשרים, כמו בחלק האחורי של תמונת רקמה, אז הוא יוכל להציב כל דבר במקומו ולדרוש את השינוי שלו.

הוא יגלה את השלמות בכך שהוא נמצא בהרמוניה יחד עם כל הכלים, כלומר עם הקבוצה ועם הבורא, עם תכונת ההשפעה. הוא ירגיש שהוא מגיע לזה בשלמות, ושחוץ מזה אין יותר שום דבר, והוא גם לא צריך ולא רוצה שום דבר. הרי עבורו זהו המצב המושלם ביותר!

[#49076]

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 24.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הסתרת השלמות ואפילו חסרונה
עזרה ראשונה
תבדוק שאתה לא מבזבז מאמצים לשווא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest