דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שפה לגילוי הבורא

שפה לגילוי הבורא

בעל הסולם, מאמר "תורת הקבלה ומהותה":

"דע שהשמות והכינויים והגימטריאות, המה שייכים לגמרי לחכמת הקבלה, והסבה שהם נמצאים גם בשאר השפות, הוא, שגם כל השפות כלולות בחכמת הקבלה. משום שכל אלה הם סברות פרטיות מיוחדות, אשר שאר השפות מוכרחות להסתייע בהם."

שפת הקבלה, היא השפה העיקרית לגילוי האלוקים. בעיקרון, לכך מיועדות כל ארבע שפות הקודש, השפות של ההשגה. אבל שלושת השפות האחרות (תנ"ך, הלכה ואגדה) הן שפות "נלוות", הן כלולות בשפת הקבלה אך קיימות בפני עצמן, כדי להוסיף עוד משהו בהבעה שלהן.

זאת אומרת, יש שפה אחת לגילוי האלוקות, והיא כוללת בתוכה ארבע אבחנות, שנקראות "שפות", שהאבחנה החשובה ביותר זו שפת הקבלה. היא כוללת את כולן, נמצאת למעלה מכולן, נכללת בכולן. כל הביטויים, כל צורות ההבעה, כל מה שאנחנו קוראים בספרים הקדושים של המקובלים, כתובים בשפה שאותה הם המציאו לצורך הגילוי של האלוקות לאדם. ורק לזה הכול מכוון.

לכן, אומר לנו בעל הסולם ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", שמי שפותח ספר שנכתב על ידי בעלי ההשגה במשך כל הדורות, ומשתמש בו לא לצורך המטרה הזאת, אז הוא גורם עוול לעצמו. ובמקום לשיר לקראת הבוקר כמו תרנגול, הוא דומה לעטלף שחי רק בחושך הלילה ולכן מתנגד בכל תוקף לאור היום, שאנחנו כבר מתחילים לגלות.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה" של בעל הסולם, 21.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סוד החיים בפרשנות הפשוטה ביותר
הטקסטים המוצפנים של המקובלים
הקבלה מדברת בשׂפה המדויקת ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest