דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני חלקים בלתי נפרדים

שני חלקים בלתי נפרדים

המציאות שבה אנחנו קיימים מתחלקת ל"עולמות", "פרצופים" ו"ספירות", שהם ה"מעטפת", המקום של הנשמה. הנשמה היא תוצאה מההתפתחות של המבנה הזה והיא מתפתחת מהנקודה הפנימית שלו.

בדומה לזה, בעולמנו התפתח תחילה הטבע הדומם, אחר כך התפתח הטבע הצומח על פני כדור הארץ, אחר כך בעלי החיים, ובהמשך התפתח האדם. בדיוק כך התפתחה גם המערכת הרוחנית שקדמה למערכת הטבע.

ישנה התאמה בין מערכת העולמות וכל מנגנוניה, למערכת הנשמה שנמצאת בתוך מערכת העולמות. העולמות הם החלק החיצוני, והנשמה היא הפנימיות. למעשה, קיימת רק נשמה אחת, אבל אנחנו לא מרגישים אותה. אנחנו עוד נצטרך להשיג אותה. ככל שאנחנו מתחברים, אנחנו נכנסים לתוך המערכת הזאת ומתחילים להרגיש אותה. אך, בינתיים אנחנו מנותקים מהרגשתה.

ובכן, מערכת העולמות מתחלקת לפנימיות וחיצוניות.

הפנימיות היא מערכות של "עולם אין סוף" וגם עולם "אדם קדמון" ו"עולם האצילות".

החיצוניות היא "עולמות בריאה", "יצירה" ו"עשיה" (בי"ע), כולל את "העולם הזה" שהוא המדרגה הנמוכה, התחתונה ביותר.

בעולמות הללו הנשמה עוברת שבירה. וגם היא כוללת שני חלקים: פנימיות וחיצוניות, גם לפני וגם אחרי השבירה, גם לצורך הקלקול וגם לצורך התיקון. פנימיות הנשמות היא האנשים שמשתוקקים ישר לבורא (ישר-אל), המשתוקקים להגיע לדבקות עימו. לפני 5774 שנים, אדם היה הראשון שגילה את ההשתוקקות הזאת וגילה את מערכת הנשמה הכללית והעולמות. אחריו עברו עשרים דורות עד אברהם שקיבץ לקבוצה את האנשים שרצו להשיג את הבורא, וקרא לה "ישראל" (ישר – אל). וכך הוא הבדיל אותם מכל היתר כדי שיוכלו להתחיל לעבוד לפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך" ולהשיג השתוות הצורה עם הבורא ובהתאם לזה להשיג את המערכת העליונה.

בהמשך, הקבוצה הזאת עברה שבירה וגלות, ונכון להיום, הקבוצה הזאת יחד עם כל מי שמצטרף אליה, מתעצבת כל יום יותר ויותר ומכינה את עצמה לתיקון. באופן כללי, הגיע שלב התיקון לא רק של הקבוצה הזאת, אלא של כל האנושות.

בסך הכול החלוקה לשני חלקים נשמרת לאורך כל הדרך. עם ישראל (שמשתוקק לבורא) מתחלק לשני חלקים: "גלגלתא ועיניים" (פנימיות) ואח"פ (חיצוניות). גם האנושות מתחלקת לפנימיות וחיצוניות. ובאופן כללי, אנחנו יכולים לזהות את שני החלקים בכל פרט, כי "פרט וכלל שווים". זה שייך גם לעולמות, ולנשמות אחרי שנשברה הנשמה הכללית.

הפנימיות והחיצוניות מנוגדות זו לזו והאור העליון פועל ביניהן כדי להביא את מערכת העולמות ומערכת הנשמות לתיאום ביניהן.

גם השפעת האור העליון עלינו מתחלק לפנימיות וחיצוניות. כי אם ישנה חלוקה בכלים לשני חלקים כלפי האור, כלפי הבורא, כלפי המערכת העליונה, אז החלוקה הזאת פועלת בכל ההיבטים השונים. בהתאם לזה, החיצוניות של העולמות נקראת "אומות העולם" והפנימיות נקראת "ישראל", בהתאם לכיוון "ישר-אל". גם "עם ישראל" ו"אומות העולם" מחולקים לפנימיות וחיצוניות.

כל "עולם", כל "פרצוף" במערכת הכללית שבה קיימות הנשמות, עד שהן מתחברות לנשמה אחת, כל "מערכת ההפעלה" הזאת שמנהלת את הנשמות, גם היא מתחלקת לפנימיות וחיצוניות, לגלגלתא ועיניים (כלים דהשפעה) ואח"פ (כלים דקבלה).

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר הזוהר", 03.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"חייזרים" מבבל העתיקה
התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו
חלוקת היגיעה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest