דף הבית / שנאה כלפי בני אדם

שנאה כלפי בני אדם

שאלה מפייסבוק: כיצד ניתן להסביר את השנאה שלי כלפי בני אדם?

 תשובתי: זו תכונה טבעית באדם, לא צריך להיבהל מכך או להתנצל על כך. בחכמת הקבלה נכתב בפשטות: "לך לאומן שעשני", הוא יתקן את הכול. לפי מידת חוסר ההסכמה עם מה שהוא עשה בך, עליך לפנות אליו. אתה לא אשם שהבורא עשה אותך כך, עליך לפנות אליו שישנה אותך ואם תבקש להשתנות כדי להיות טוב יותר, אז יהיה לך קשר אתו.

הרי הבורא בכוונה ברא אותך רע ומלא בכל מיני קלקולים, לכן אם תבקש שהוא ישנה אותך ותבקש רק את זה, כך הוא יעשה. לשם כך הוא נברא, הוא מחכה שתבקש ממנו. הוא בכוונה ברא בי את כל הרע, כדי שאבקש לשנות את כל זה לטוב, באופן הזה נוצר בינינו קשר הדדי, נוצרת הבנה, קרבה, נוצרות מטרות משותפות ועבודה משותפת.

שאלה: האם אתה יכול לתת דוגמה לבקשה כזו?

תשובתי: נניח שאני אוהב לגנוב והרבה פעמים תפסו אותי, הרביצו לי, הכניסו אותי לבית הסוהר והגעתי למסקנה שזה גורם לי נזק. אני מתחיל לבקש מהבורא להפסיק לגנוב ורואה שזה לא ממש עוזר לי, אני מהרהר למה זה כך. מסתבר לי שאני לא מבקש להיות טוב יותר אלא אני מבקש שיהיה לי טוב ובזה הוא לא כל כך עוזר. אבל, אם אבקש להשתנות באמת לכיוון הטוב הוא יעזור לי. כלומר הכול תלוי במידה שהבקשה שלי "נקייה", עד כמה היא כללית ומנותקת מהאגו שלי.

שאלה: האם כאשר אני מבקש שיהיה לי טוב יותר אין תשובה וכאשר אני מבקש להיות טוב יותר, יש תשובה?

 תשובתי: כן. זה כך מפני שכאשר אני מבקש שיהיה לי טוב יותר אבל לא דרך "גנבה", זו למעשה גם גניבה ובכך הוא לא כל כך עוזר. כאשר אני מבקש להפוך להיות טוב יותר ביחסי לאחרים, כאשר כואב לי על כך שאני גונב מאחרים, הכול מסתדר. כלומר אם אני שונא מישהו, אני מבקש מהבורא לתקן בתוכי את התכונה הזו לתכונה ההפוכה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 3.7.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest