דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שמות עם תוכן פנימי

שמות עם תוכן פנימי

בעל הסולם, מאמר "מהותה של חכמת הקבלה":

"אולם, גם בהמציאות הגשמי, הערוכה נגד חושינו, נמצאים גם כן דברים ממשיים, אף על פי שאין לנו שום תפיסה ודמיון בעצמותם, כמו "האלקטרו", ו"המגנט", ודומיהם המכונים בשם "פלואידים". עם כל זה, מי זה יאמר, שהשמות הללו אינם ממשים, בשעה שאנו מכירים בסיפוק גמור את פעולותיהם. ולא אכפת לנו כלל, מה שאין לנו שום תפיסה בעצם הנושא."

ב"מבוא לספר הזוהר" בעל הסולם נותן דוגמה של מים, שניתן לקרר אותם למצב מוצק או להביאם למצב של אדים, שלא ניתן לראותם. במילים אחרות, לפי התפיסה שלנו אנחנו לא יכולים לשפוט על קיום או אי קיום של מה שלא יהיה. במיוחד זה נכון בתקופה שלנו, כאשר גילינו גלים של כל מיני תדרים, תופעות קוונטיות, חיידקים ותופעות אחרות, שלא ניתן להרגיש אותם.

באמת מסתבר, שזה הרבה יותר מורכב מאשר אותה התמונה, שמצטיירת בחמשת החושים הגסים שלי. אני כבר לא יכול להגביל את העולם עם המוגבלות שלהם. ולמעשה כל העולם, הוא בעצם לא חומר אלא גלים, אנרגיה. וגם אני אותו הדבר.

בזה שלומדים על כל מיני תופעות, אנחנו מכנים אותן בהתאם להרגשה. למשל, בעבר הרחוק אדם הביט על ההר ואמר: "על מדרונות ההר הזה טוב לגדל עצי זית". ומאז ההר הזה נקרא "הר הזיתים". האם יש בזה איזו השגה רוחנית? לא. אבל מצד שני, הרעיון בכל זאת הגיע לא במקרה, אלא בהתאם לסדר של האורות והכלים. מקריות בכלל אינה קיימת, השמות תמיד נובעים מאיזו השגה, במקרה הזה השגה גשמית. והמקובלים מגלים בהרגשתם תופעות של המציאות הרוחנית ובהתאם לזה נותנים להן שמות. מה גם, שהשמות האלה מלאים בתוכן פנימי עשיר, שמיוצב מכל מיני היבטים, עיבודים ומרכיבים.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 19.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מענף לשורש
שמות מהמפה הרוחנית: נסתרים אך מפתים
מאין נולדות המילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest