דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שם, היכן ששורה חוסר השליטה

שם, היכן ששורה חוסר השליטה

laitman_2010-10-04_zohar_us-70.jpg

הרב"ש, "דרגות הסולם", מאמר "עניין שיתוף מדת הרחמים בדין": "כשהאדם נמצא בזמן הנפילה, היינו תחת שליטת הרצון לקבל, אין לו בחירה. וכשפועל את בחינת הרצון להשפיע שבו, אז הוא לא צריך לבחירה. נמצא לפי זה שכל הבחירה אצלו היא לבחור מי יהיה השולט: או בחינת הדין שבו, או מידת הרחמים שבו".

הנשמה מורכבת מעשׂר ספירות. מכתר ועד שליש עליון דתפארת שולטת בה הבינה, הרצון להשפיע, ומשליש תחתון דתפארת שולטת המלכות, הרצון לקבל. רק באמצע, בשליש אמצעי דתפארת, ישנו "חוסר שליטה", המקום הזה אינו נשלט לא על ידי ההשפעה ולא על ידי הקבלה. ובאמת, לפעמים קורה שהאדם אינו יכול לקבוע את הכיוון, המחשבות והרצונות שלו אינם נוטים לא לשָם ולא לכאן. וזהו מקום הבחירה. אמנם בזמן הזה, כמו שקורה בדרך כלל, דעתנו מוסחת ואיננו חושבים על שום דבר מיוחד. והזמן זורם, החיים עוברים.

אז איך אני יכול לנצל את החופש משני הכוחות שמנהלים הכול מלמעלה? – לשם כך צריכים לבחור סביבה, כי הרי אז אני בעצמי בוחר מי ישלוט עליי במצב הניטראלי הזה. מעוררים אותי על ידי קריאת הנקודה שבלב ומביאים אותי לקבוצה. עכשיו אני צריך לבנות קשר נכון בינינו באופן כזה שהקבוצה תשפיע עליי, ואני עליה. אז אני אמלא באופן קבוע את המצבים הפנויים שלי על ידי שליטת הקבוצה שבחרתי.

כשאני ממלא ומשלים את עצמי בשליטת הקבוצה, אני רוכש כלי שבתוכו אני אחר כך אקבל אור. אני מרכין את ראשי בפני הקבוצה ובתשובה אני מקבל ממנה שני דברים:

  1. רצון גדול של כל הנקודות שבלב של החברים.
  2. מסך – הכרה שכדאי לעבוד למען ההשפעה.

ואז, דרך הקבוצה, אני מזמין את המאור המחזיר למוטב, האור המקיף, והוא זה שמתקן אותי.

הפוטנציאל לבחירה תמיד קיים בנו. ככל שאנחנו ננצל יותר את האמצעים הקיימים בצורה מטרתית כמו: ספרים, מורה, קבוצה, לימוד, הפצה, כך יהיו לנו יותר אפשרויות והזדמנויות לבחור. אז אנחנו בעצמנו נאחד את התכונות של הדין והרחמים, לפי רצוננו העצמי והחופשי נשלב את הכוחות של הבינה והמלכות, של הקווים ימין ושמאל. אנחנו נתחיל לנהל את עצמנו ומקום הבחירה יהפוך להיות עבורנו כקו האמצעי. כשנמשוך כמה שיותר מהבינה והמלכות, כדי להלחים אותם לאחד שלם, נרכוש קיום רוחני ונתחיל לעלות במדרגות הרוחניות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 19.11.2010

One comment

  1. Dear Sir
    I would appreciate receiving any adress or E.mail that would help me to be integrated in a "Kabala discussion".

    in Florida.

    Thank you very much.

    Yossef

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest