דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / של מי ארץ ישראל?

של מי ארץ ישראל?

הערה: לא מזמן הגיע לאוניברסיטת חיפה תיאולוג מצרי ידוע, שהעביר סדרת הרצאות לסטודנטים ערביים. באחת מהן הוא ציין, שבמבט ריאלי ליהודים יש לא פחות זכויות על הר הבית מאשר למוסלמים. דבריו עוררו תרעומת. הסטודנטים צעקו שהוא נוהג בסלחנות כלפי הכובש היהודי.

תשובתי: כולנו בינתיים קיימים כאן לפי רצונו של א-לוהים, לכן איני רואה שום סתירות בין מה שקורה בפועל לבין התקרית באוניברסיטת חיפה, בה יותר ממחצית הסטודנטים ערבים. וכמה ערבים אתה חושב לומדים באוניברסיטת בר-אילן? אנחנו כבר מזמן הפסקנו להיות בעלי הבית שאחראים על המדינה, על העם, או על הארץ.

תושבים לא יהודים שמקבלים תעודת זהות ישראלית, צריכים להרגיש שהם תושבי המדינה הזאת ולא לארגן באוניברסיטה מלחמות דת לאומניות. אסור שזה יקרה.

סטודנטים ערביים מקבלים חינוך אידיאולוגי רציני ביותר, שמכוון נגד הציונים ואילו אצל היהודים זה לא קיים בכלל. היהודים לא קשורים לא לאדמה ולא למדינה, לכן הם לא מגלים התנגדות. היהודים לא מבינים מה הוא ערכה של הארץ הזאת. ארץ ישראל היא בעלת תכונה מדהימה, היא קושרת באופן מסוים את האדם עם הכוחות העליונים.

אדם שמבין את זה ומרגיש שאין לו שום מקום אחר על פני האדמה, מגיב אחרת על הכול, ויש לו את הזכות לשמור על הארץ הזאת. מי שאין לו את השורשים האלה, לא מרגיש זאת. במלחמת ששת הימים כבשנו את ירושלים, אבל כתוצאה מחוסר יסוד אידיאולוגי ברור, אנחנו כעת מוסרים את מה שכבשנו, מפני שזה לא חשוב לנו. כך טיפה אחר טיפה הכול לאט לאט נעלם מאיתנו.

אני לא נגד זה שכל זה יהיה שייך גם לאיסלאם. אני נגד זה שכל זה יהיה שייך רק לאיסלאם. בכלל, ישראל לא צריכה להשתייך לדתות, אלא להיות שווה לכל בני האדם על פני האדמה. דתות הן תולדה מהאגו של האדם ואנחנו צריכים לעקור זאת בכל הדרכים האפשריות, להוציא את כל מה ששייך לרוחניות מהתכתיב הדתי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "החדשות עם מיכאל לייטמן", 4.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest