דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / שליחותה של נשמה ענקית

שליחותה של נשמה ענקית

laitman_2009-04_9136_70.jpg

שאלה: בעל הסולם אמר שתיאר בספריו משהו חדש לחלוטין, שלא היה מגולה בשום ספר של המקובלים שלפניו. מה בדיוק הוא גילה?

תשובתי: קודם כל, כפי שכותב בעל הסולם עצמו, הוא מהווה את הגלגול של אותה הנשמה, שחזרה לעולמנו בדמותם של מקובלים ענקיים – האר"י, רשב"י, משה רבנו, אברהם אבינו ואדם הראשון.

אותה הנשמה מופיעה בעולם שלנו פעם אחר פעם בדמויות וגלגולים שונים ומגישה לנו את אותה השיטה, כל פעם בצורה יותר מדויקת ומפורטת, המתאימה לאותו דור, לאותה תקופה שבה ירדה לעולם הזה.

לכן אותה הנשמה בגלגול האר"י לא יכלה לגלות, את מה שבהמשך גילה בעל הסולם, כי הזמן עדיין לא היה ראוי. ולכן אותו החלק של חוכמת הקבלה, שהפך לחיוני לדורו של בעל הסולם, לא היה חיוני בזמנו של האר"י, ולכן היה איסור לגלותו. לדורו של בעל הסולם זה הפך לחיוני ביותר – ולכן הוא הופיע וגילה.

היום אנחנו דנים בהבנות כל כך עמוקות בחוכמת הקבלה, שלא דובר עליהן בגלוי לא לפני 20 שנה וגם לא לפני 2000 שנה. זה לא אומר שהמקובלים מהעבר לא ידעו על כך. אנחנו ביחס אליהם בהמות קטנות…

אבל לא הייתה להם רשות לגלות, את מה שמותר לנו. למי הם יכלו לגלות? – קליטת והבנת בני האדם עדיין לא הייתה מוכנה לגילוי!

ורק בדורנו, כפי שכותב בעל הסולם במאמרו "עת לעשות", הופיע ההכרח והנחיצות להפיץ את חוכמת הקבלה בקרב האנושות ולהתחיל ליישמה בחיים.

רשומות קודמות בנושא:
על בעל הסולם
נקודות המפנה של ההיסטוריה שלנו
ניתנו לנו כל התנאים והאמצעים

One comment

  1. שלשה המה נפלאו ממני

    שלמה הע"ה שלשה המה נפלאו ממני כו' דרך גבר בעלמה ר"ל הצנור התחתון של היו"ד איך מריק השפעתו בעלמה שהיא הה"א ראשונה ואי' עילאה שהיא עלמא דאתי לא השיג שלמה הע"ה וכל ההעלם הזה הוא בעולם האצי' ולכן נרמז האצי' בקוצו של יו"ד הרומז בחכמה להורות כי הא"ס מאיר בכל האצי' אחר התלבשותו בחכמה עילאה הנק' יו"ד ואח"כ נתלבשה היו"ד באות ה' ראשונה ונעשה כסוי אליה ולכן נקרא ה' ראשונה כסא הכבוד ר"ל לשון כסוי כי הכבוד מתכסה בתוכו וכשתדקדק תמצא כי היו"ד נכללת בה"א והה"א היא היו"ד הנכללת בתוכה כי צורת היו"ד במלואה יו"ד וא"ו דל"ת והנה ו"ד של המלוי הם צורת ה' כזה ה וכן הה"א עצמה יש לה ד"ו שחוזרת אל היו"ד כי הוא"ו הוא הבן שהוא ברחם האם שנתעברה והולידה הוא"ו ואז ראש הוא"ו יונק ממנה מאי' וזהו מש"ה מנחל בדרך ישתה על כן (ע"ג) ירים ראש (אמר שמואל נלע"ד שרוצה לדרוש אלהים בבינה והוא בחכמה וקשה לי כי הוא בבינה כמ"ש הכתוב ועבד הלוי הוא ואם נרצה לדרוש אלהים בגבורה והוא בבינה גם יקשה לזה לשון האדרא שאינו סובר כן וצ"ע ע"כ) ר"ל מנחל שהיא אימא עילאה ובדרך ר"ל שהוא קוץ התחתון של היו"ד שמריק הנחל ההיא שהוא הה"א ושותה הוא"ו מאותו מקום ע"כ הוא"ו ירים ראש וזהו היו"ד שעל הוא"ו וזמש"ה חכמות בחוץ תרונה שהיא היו"ד במלואה שנשארת בחוץ ובזה יובן מה ששאל מרע"ה ואמר הראני נא את כבודך שהוא אור האצי' הגנוז בה"א והשיב לו הקב"ה ושכותי כפי עליך עד עברי וראית את אחורי ופני לא יראו ר"ל ושכותי כפי שהיא ה"א ראשונה שהיא היד הגדולה הימין של הקב"ה שהוא חמשה אצבעות ויד החזקה שהיא השמאל והיא הה"א אחרונה ואמר לו וראית את אחורי שהוא הכסא שאמרנו והיא הה"א ראשונה שהיו"ד גנוזה בה שנק' אחוריים בערך מה שבתוך הפנימיות ממנו שלא יראו והוא האצילות ובזה יובן ג"כ בפםוק אחר כי לא ראיתם כל תמונה ופסוק אחר אומר ותמונת ה' יביט ר"ל לא ראיתם כל תמונה דהיינו כל הכללות אבל א"ס לא ראיתם ולא השגתם אבל מקומו שהם העולמות שברא הא"ס שהם כלולים בשם ההוי"ה זהו ותמונת ה' יביט ר"ל ותמונת הד' אותיו' במקום ההוא הנעלם שהוא כסא ונשמת הכסא שהוא המלכו' דאצי' עין לא ראתה אלהים זולתך כמו שאמרנו כי הו"א שהוא למעלה ידע את מקומה. עוד אמר הפסוק כי בי"ה ה' צור עולמי' ר"ל כי בשם הזה שהוא יו"ד ה"א צייר כל העולמות. והנה שם זה הוא למעלה בראש במקום הנשמה וסימנך כל הנשמה תהלל י"ה הללויה ירצה עם כל נשימה ונשימה תהלל יה לפי שהשם הזה הוא העינים של מעלה ובשם הזה היו הגדולים מביטים בעיניהם ברשעים ועושים אותם גל של עצמות ובשם הזה הכה מרע"ה את המצרי וכן אמר משה לדתן למה תכה רעך ר"ל מלת תכ"ה שרמז לשם כה"ת בהפוך אתוון ואמיתת הדברים הוא דע כי השם הזה של י"ה כשהוא במלואו מכה את הה"א במספר היו"ד יעלה כמספר זה שם כה"ת:

    רבי חיים ויטאל

    שער מאמרי רז"ל

    מסכת שבת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest