דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / שלוש מדרגות של איחוד: כוהן, לוי, ישראל

שלוש מדרגות של איחוד: כוהן, לוי, ישראל

"ויאמר ה' אל אהרן אתה ובניך ובית אביך אתך תשאו את עון המקדש ואתה ובניך אתך תשאו את עון כהנתכם: וגם את אחיך מטה לוי שבט אביך הקרב אתך וילוו עליך וישרתוך ואתה ובניך אתך לפני אהל העדת: ושמרו משמרתך ומשמרת כל האהל אך אל כלי הקדש ואל המזבח לא יקרבו ולא ימתו גם הם גם אתם" (קרח, י"ח, א'-ג').

שאלה: מה זה אומר שאהרון ובניו לא צריכים לגשת לכלים קדושים?

תשובתי: זה אומר, שכשאתה מגלה מקורות יותר מידי גדולים של האור העליון, אז אתה יכול לקבל אותם למען עצמך, ולא בכוונה על מנת להשפיע לכל החברה. ולכן עליך להיזהר מאד!

הערה: אבל כאן מצטרפים אליהם גם קרובים נוספים וכלל שבט לוי.

תשובתי: לאף אחד אין עסק עם נשמה נפרדת, אלא רק עם אוסף כללי של נשמות. בעולם הרוחני לא קיים מושג "לבד", כמו בעולם שלנו. העם שמתאסף לאחד שלם ויוצא כאחד, מהווה ברוחניות כוח בעל עוצמה מסוימת. יחד עם זאת הלוויים נבדלים מהמאסה הכללית בזה שהם יכולים להתחבר ביניהם במידה גדולה יותר מאשר אחרים, והכוהנים יכולים להתחבר במידה עוד יותר גדולה. קיימות שלוש מדרגות לפי עוצמת החיבור: כוהן, לוי, ישראל, בהתאם לזה כל אדם נעמד על אחת משלושת המדרגות.

שאלה: כל אדם או כל יהודי?

תשובתי: תחילה רק אלו שמשתתפים בעלייה הרוחנית. הם נקראים "יהודים" מהמילה "איחוד", "קשר". ואחר כך, בעיקרון אין שום הגבלות, מאחר וכולנו יצאנו מבבל, ובסופו של דבר, אין שום הבדל בין היהודי של היום ללא יהודי, הם יכולים מחר להתחלף במקומות, הכול תלוי רק באדם. רבי עקיבא אינו יהודי לפי מוצאו, הפך למורה הגדול ביותר של עם ישראל. כל התורה, כל מה שאנחנו יודעים היום, גם על העולם הגשמי וגם על העולם הרוחני, עבר דרכו.

שאלה: האם אפשר לומר, שבסופו של דבר כולם יהפכו להיות כוהנים?

תשובתי: כן, כך גם נאמר: "ותהיו לי כהנים קדשים". זה לא שייך רק לעם ישראל, אלא לכל מי שעולה לדרגה הזאת, כולם צריכים להשיג את המדרגה הגבוהה ביותר ולהתמזג לאחד שלם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 3.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest