שלושה סוגים של סדנה

שאלה: ישנם שלושה סוגים של סדנה. האחד, סדנה שבה אנחנו מדברים לפי סדר. השני, סדנה שבה כולם מדברים בו זמנית. השלישי, זו סדנה פנימית, שבה אנחנו שותקים ומשתדלים לדבר ברמה רגשית. מה ההבדל ביניהם? כיצד אפשר לדרג את סוגי הסדנה?

תשובתי: כאשר אנשים מדברים בסדנה לפי סדר, הם מתחילים להרגיש את דעתו של כל חבר. מה גם, שהדעה של אחד מובילה לדעה של הבא אחריו, והבא אחריו וכך הלאה, כך הם מתחברים בשרשרת ומשפיעים זה על זה.

בסדנה שבה מדברים בו-זמנית, אז ברעש הכללי אני תופס את המצב הכללי של החברים ומשתתף בו. בסיכומו של דבר אנחנו מתחלפים בינינו יותר באנרגיות מאשר בהבנות או תחושות בלב ובמוח.

בסדנה שבה שותקים, אנחנו רוצים להעביר לאחרים את הצורות הרגשיות שלנו שאינן מלובשות במילים, ומשתדלים לחבר אותן לצורה אחת יחידה, להשפעה הדדית, לאהבה, לבורא, אותנו יחד איתו.

אלה טכניקות שונות במקצת, אבל כולן צריכות להוביל לדבר אחד, לגלות בינינו שיתוף גדול של השפעה ואהבה שנקרא "בורא".

שאלה: האם סדנה שקטה נועדה לאנשים מתקדמים יותר, ואילו סדנה שבה מדברים לפי סדר, נועדה למתחילים?

תשובתי: אלה דברים שונים. עבור אנשים מתקדמים שנמצאים כבר במדרגות רוחניות, ודאי חשובות יותר סדנאות בשתיקה. מה יש להם לשמוע? מספיק להם לשמוע מילה או שתיים.

אני זוכר, כיצד בשיעורים מתקדמים של רב"ש, כאשר קראנו חומרים מורכבים כמו "תלמוד עשר הספירות", הוא הסתפק בכמה ביטויים שאמר לתלמידים שיושבים לידו ולמדו עוד אצל בעל הסולם, וזה היה מספיק, לא היה צורך בשום דבר אחר. ואילו לנו יכול להיות שהיו נדרשות שעות של הסברים. לכן הכול תלוי באנשים שנמצאים בקשר ביניהם.

שאלה: כאשר המקובלים עורכים ביניהם סדנה, אז אלה שנמצאים בהשגה, למעשה כבר לא עונים על השאלות?

תשובתי: הם מבינים, בשביל מה, למה, איך ואיפה הם נמצאים, באיזה אופן הם יכולים להשלים זה את זה. לפעמים נדרשות להם כמה מילים.

מתוך שיעור וירטואלי, 22.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest