דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שירותים חסרי תועלת

שירותים חסרי תועלת

היהודים נרדפים לאורך כל ההיסטוריה. ההאשמות הן שונות: מותו של ישו, הכלכלה, הפוליטיקה, השליטה על העולם… זה נראה לא הגיוני, הסיבה כל פעם משתנה ואילו השנאה נשארת.

העולם מתפתח, מחדיר ערכים חדשים: סובלנות, זכויות האדם. במערב, אין כבר את העוינות הדתית שהייתה בעבר, אבל השנאה כלפי היהודים אינה מאבדת את הלהט.

על הרקע שלה מעוותות עובדות, לפעמים בצורה לא ריאלית לחלוטין. מאשימים אותנו בדברים שאין להם שום יחס למציאות, ואפילו בכאלה דברים, שנושאים נזק ממשי לנו עצמנו. את העקבות שלנו "מוצאים" במגוון רחב של אסונות, וישנן אין ספור בּדיות.

תגובות לא פרופורציונליות ב"נושא היהדות" כבר הפכו למסורת. 35% מההחלטות של המועצה לזכויות האדם באו"ם מגנות את ישראל. 60% מישיבות החירום של העצרת הכללית של האו"ם התכנסו נגד ישראל. 70% מההחלטות השוטפות מוקדשות לישראל.

בשנה שעברה, מתרגמת מטעם האו"ם שכחה לכבות את המיקרופון והתבטאה בקשר לאובססיה המוזרה של הקהילה העולמית בהקשר לישראל, בעוד שמדינות אחרות נתקלות באינספור בעיות.

בקיצור, ישראל ממקדת על עצמה את תשומת ליבו של העולם בתור גורם שלילי המזמין סלידה ושנאה כוללים.

זה מפתיע עוד יותר, על רקע אותה ההשקעה שמשקיעים היהודים בכל מיני תחומים שונים של ההתפתחות העולמית.

כפי שכבר ציינו, אומות העולם מרגישות התנגדות יסודית פנימית כלפי העָם היהודי, שברשותו נמצאים שני כוחות – השפעה וקבלה, בעוד שהם עצמם מחזיקים רק בכוח האגואיסטי של קבלה.

ולכן, "מעשי החסד והצדקה" שלנו לא מעניינים אף אחד. מבלי משים, אנחנו מחכים מהעולם להכרה על השירותים שלנו: "תראו כמה תועלת אנחנו הבאנו". אמנם התועלת הזאת אינה נלקחת בחשבון ואינה רלוונטית לעניין. ואף אחד גם לא מבקש מאיתנו את הטובות הללו. אבל לעומת זאת, אנשים מרגישים שאנחנו נושאים את הרע. ממש מרגישים.

היה נדמה שהכול ברור: פרסי הנובל שלנו ושאר התגמולים – אפשר להציגם כהוכחות חותכות, ואילו הנזק שלנו מוגש בצורה של הוצאות דיבה ולשון הרע חסרי בסיס. ואף על פי כן, כולם מאמינים לשליליות ואינם לוקחים בחשבון את החיוביות.

הגיע הזמן שנבין את הגישה הזאת של העמים, הם דורשים מאיתנו משהו אחר. הם דורשים שאנחנו נהפוך את חייהם לטובים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 459, 25.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אות קלון רוחני שלא ניתן למחוק או להסתיר
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה
היהודים היו, הינם ויהיו אשמים בכל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest