דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שיעור מאחורי ה"מחסום"

שיעור מאחורי ה"מחסום"

שאלה: אם לדוגמה, כל הקבוצה המרכזית תעבור במלואה את ה"מחסום", אז איך ייערך שיעור הבוקר?

תשובתי: שיעור הבוקר ייערך מאחורי ה"מחסום". גם עכשיו אני נותן לכם אנרגיה, ידע של כל מה שקורה מעבר ל"מחסום".

"תלמוד עשר הספירות" ושאר המקורות כתובים מהדרגה הרוחנית. אבל אתם תופסים אותם בינתיים בדרגה של העולם הגשמי. ומעבר ל"מחסום" אתם כבר תרגישו את כל זה כבר בדרגה אחרת.

נניח, שאני מסתכל ובוחן איזה ציור יחד עם צייר, והוא אומר: "כאן אפשר היה להוסיף קצת צבע צהוב או אדום וכאן יותר כחלחל". הוא מתייחס לזה בצורה טכנית גרידא, ואילו אני מתפעל מהצבעים שבתמונה, מהשפעתה עליי.

בדרך כלל, לפני שהצייר מתחיל לצייר תמונה הוא משרטט את השדה שלה, מצייר סקיצה עם עיפרון. ואחר כך כבר מתחיל לצייר. אבל אני לא רואה את זה.

כך גם הבורא, לפני שהוא מצייר לפנינו את כל התמונה בצבעים, הוא עושה סקיצה עם עיפרון. ובהדרגה אתה מתחיל לראות בתמונה הכללית הזאת קשרים פנימיים, כוחות פנימיים. אתה מתחיל להרגיש כיצד הוא מוסיף לתמונה איזה שהם צבעים טריים, משהו מאיר, משהו מסיר, מטיל ניגודים חדשים. כל זה ירצד לפניך באופן רגשי. אתה תקבע את דרגת השיתוף ההדדי דרך העביות (עומק הרצון), דרך ה"מסך", דרך הכוחות שמציירים לנו את העולם שלנו. יהיה לך ברור, שהכול נובע רק מכוח אחד, מכוונה אחת: להפוך אותך למושלמים כמוהו, כמו המקור שלהם.

שאלה: אילו מצבים אתה הרגשת מעט לפני מעבר ה"מחסום"?

תשובתי: את אותם המצבים שמרגישים לפני יציאת מצרים: לחץ נוראי מכל הכיוונים, השתוקקות מלאה קדימה, פחד בפני הלא נודע, מה יש שם מלפנים, ויחד עם זה פחד לא לצאת להשגה רוחנית.

כל זה קורה, לא כאשר אתה משתוקק קדימה באופן מלאכותי, אלא כאשר אתה פועל באופן ריאלי, משתוקק למרכז הקבוצה ויחד עם זה דוחף את עצמך מאחור על ידי ההפצה של השיטה האינטגרלית, כמו שמדרבנים את הסוס על ידי השוט כדי לפרוץ קדימה. אז אתה פורץ.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 22.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לפרוץ לתוך העולם העליון
ה"מחסום" הוא מכשול פסיכולוגי
המעבר של המחסום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest