שיעור לכל היום

laitman_2010-11-23_8284-70.jpg

צריך להבין שהלימוד היומיומי שלנו אינו קבלת ידע, אלא התפתחות. כל שיעור שבו היית נוכח: היום, אתמול, שלשום – מהווה שלב נוסף משלבי ההתפתחות שלך. זה לא בגלל שלמדת עוד איזה מאמר או עוד חלק מתלמוד עשר הספירות. כשאתה לומד את החומר הזה אתה מברר באלו מדרגות עליך להתפתח. ולכן חשוב מאוד להישאר במשך היום עם מה שלמדת בשיעור.

כל היום צריך להסתובב סביב השעות האלה של השיעור, שבהן אנחנו נפגשים. צריך לעבוד על השיעור, לעבֵד אותו, להשתדל לא לאבד, לקרוא את הבלוג שלי, לעסוק בחומר הזה ככל הניתן. עצם העיסוק כבר גורם לנו להתאחד במחשבות ולהימצא יחד באותו השלב של ההתפתחות המשותפת שלנו. זה מאוד חשוב, כי זה כבר גורם שתהיה לנו מחשבה כללית משותפת אחת.

ראיתי שאפילו הרב"ש היה עושה את אותה העבודה וחוזר במשך היום על אותו החומר שלמדנו בבוקר. הוא היה מדבר עליו באותן המילים כשהיה נזכר במאמר שקראנו. זה טוב. זה אומר שהאדם חי את זה, מעביר מהראש אל הלב.

כל יום הייתי נוסע עם הרב"ש לטיול, ואם הייתי מגיע קצת לפני הזמן, הייתי רואה אותו יושב וקורא או כותב משהו שקשור לשיעור הבוקר. ואחר כך, כשנסענו במכונית, היינו מדברים רק על המאמר שלמדנו בשיעור או על החלק של "תלמוד עשר הספירות". ואם הוא היה צריך לנסוע לרופא, הוא היה לוקח איתו דפים עם המאמר או את הכרך של "תלמוד עשר הספירות", והיינו יושבים בתור ומדברים על זה, לומדים. בדרך כלל זה היה אותו החומר שלמדנו באותו הבוקר.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע אני קם לשיעור?
כל היום – למען שעה אחת
הכנה – ערבות ללימוד מוצלח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest