שיעור וירטואלי, 3.10.10

יסודות של חכמת הקבלה, מ-16:00 עד 17:00.

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

תקציר שיעור:

תפיסת המציאות תלויה באותו שיעור של הבריאה שאנחנו מסוגלים לקלוט בחושים שלנו. לחוש את הבריאה במלואה, ללא הגבלות נקרא "עולם אין סוף". תפיסה מוגבלת של המציאות נקראת "העולם שלנו". חכמת הקבלה היא השיטה לפיתוח ולקבלה של חוש נוסף, בעזרתו ניתן להשיג מציאות אמיתית, בלתי מוגבלת.

יש כלל "מה שלא נשיג לא נגדירהו בשם ומילה". בעולם הרוחני ההבנה של התופעות ושמותיהן נובעים מהרגשות מתאימות. השגתם נתפסת כאותיות, מילים, שמות, מכיוון שחלקי האותיות של האלף-בית העברי בנויים על קשר בין שני כוחות רוחניים: חסדים – כוח המתפשט לאורך, וחכמה – כוח המתפשט לרוחב. שילוביהם של אותיות/כוחות מעבירים לנו הרגשות ומצבים רוחניים שונים.

שלושה יסודות הבריאה המרכיבים את כל המציאות: מהות הבורא, אין סוף ונשמה. מהות הבורא (עצמותו, השורש שלו) בלתי ניתנת להשגה, מפני שהיא קודמת ליצירת הנברא. אין סוף הוא היחס של הבורא אלינו. כשנגלה אותו במלואו, נרגיש מילוי אינסופי מוחלט, כלומר, נעלה לעולם אין סוף. נשמה היא הנברא התופס את הבורא במידה שמשווה את צורתו אליו.

עלייה לעולם האין סוף מתבססת על צמיחתו המתמדת של הרצון הרוחני והשתוותו לתכונת ההשפעה. ניתן לממש זאת על ידי מסך ואור חוזר. ההכללה והקשר ההדדי בין הנשמות משנים את תפיסת המציאות מפרטית לכללית, אנחנו מתחילים להרגיש את כולם בתוכנו ואת עצמנו בתוך כולם. זה יבטיח לנו נצחיות ושלמות התחושות הרוחניות.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 8.08.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 18.07.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 11.07.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest