שיעור וירטואלי 26.07.09

מיכאל לייטמן

השיעור הווירטואלי מה-26.07.09, על פי מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזהר".

שיעור מס' 7: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

תקציר השיעור:

כל טבע הבריאה עובר בהדרגה 4 שלבי התפתחות: דומם, צומח, חי ומדבר. בכל דרגה פועל חוק המילוי המקסימאלי, מפני שבטבע פועל רק כוח אחד, הרצון לקבל.

דרגת הדומם מאופיינת על ידי הרצון הפשוט ביותר, השאיפה לשיווי משקל, למנוחה. מינרל, למשל, רוצה לשמר את המבנה הקריסטלי שלו. הפרת האיזון באטמוספרה, כתוצאה משינויי לחץ אטמוספרי והרצון להחזיר אותו, גורם לרוח, להוריקן. כלומר, הרצון היחיד של הטבע הדומם הוא להיות במצב מנוחה.

דרגת הצומח נבדלת מדרגת הדומם על ידי תזוזות אוטומטיות תת הכרתיות. כל צמח חי את החיים משלו, נולד, חי ומת. יש לו חופש תנועה, אך התנועה הזאת לגמרי לא מבחירתו, מפני שהיא מושפעת על ידי תנאים ברורים: שמש, אור, מים וכו'. הם קובעים את הרצון לקבל בדרגת הצומח.

דרגת החי מאופיינת על ידי הרצון לתנועה חופשית, מה שיוצר באדם את תחושת חופש הבחירה. אנחנו מרגישים עצמאים, כי נדמה לנו שאנחנו חופשיים מהדומים לנו, וכל אחד נע באופן עצמאי. אך זו רק אשליה. במציאות אנחנו מופעלים על ידי כוחות, שאנחנו לא מרגישים, וכל החיים שלנו מתבזבזים על מימוש חופש בחירה מדומה!

כתוצאה מהתפתחותנו אנחנו מגיעים לחיפוש אחר משמעות החיים. הגלובליזציה מראה לנו עד כמה אנחנו לא חופשיים ותלויים האחד בשני. אנחנו מגלים שאנו שלא מסוגלים להבין אילו כוחות מנהלים אותנו, איפה נמצא חופש הבחירה ואיך לשלוט בגורל. השאיפה להבין את המערכת המנהלת אותנו ולרכוש את החופש האמיתי מעלה אותנו לדרגת "האדם".

שיעורים קודמים על מאמר זה:
שיעור וירטואלי 5/7/09
שיעור וירטואלי 19.07.09 – הקדמה לספר הזוהר
ידיעות נוספות במדור: לימוד חכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest