דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 18.04.10

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 18.04.10

מיכאל לייטמן

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 20.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אות מ':

הנברא מורכב ממלכות (לב/אגואיזם) ומבינה (הנקודה שבלב/השפעה), כלומר משני סוגי הרצונות. האחד מושך אותנו לתענוגים האגואיסטיים, השני – לרוחניות. אנחנו נמצאים תחת השפעתו של שדה האור העליון, הנקרא אור מקיף. אם אנחנו משתוקקים להתפתח רוחנית תוך כדי הבירור של שני סוגי הרצונות הללו, האור בהדרגה בונה בנו פרצוף רוחני שלם. האור קולט את הרצון המכוון נכון ומעלה אותנו למדרגה ראשונה של השגה רוחנית.

יחד עם התיקון גדל האגואיזם. המלכות גוברת על הבינה, מה שמוביל לתחושת הנפילה. ניתן לצאת מהמצב הזה רק אם ממשיכים להיות מכוונים להשפעה, מה שגורם להשפעה חיובית של האור העליון. אחרת השפעת האור מורגשת כשלילית.

נדמיין שאנחנו נמצאים בתוך שדה מגנטי. כאשר אנחנו מכוונים נכון, השדה מושך אותנו, אחרת – הוא דוחה אותנו. הכיוון האגואיסטי של רצונותינו הוא מקור כל הבעיות בעולם וכל האסונות – התפרצויות הרי געש, רעידות אדמה, פיגועי טרור, התרסקויות מטוסים, התפרצויות של לאומנות וכדומה. חוסר ההתאמה שלנו לבורא מתגלה באופן גלובלי יותר ויותר. סכסוכים מקומיים, הנראים ממבט ראשון כבלתי מזיקים, גורמים לשינויים בכל העולם.

הבורא הוא חוק הטבע המוחלט שאינו ניתן לערעור. עד שלא נשווה את צורתנו אליו, שורת הבעיות והאסונות רק תגדל. לכן מהות חיינו היא לכוון נכון את המחשבות ואת הכוונות. אין לנו את מי להאשים בכל המתרחש, חוץ מעצמנו. הכול תלוי בנו. זמננו הוא זמן התיקון הכללי הגלובלי, רק הוא יוביל אותנו להרמוניה עם הכוח הכללי של הטבע, שבמקרה הזה יתגלה כלפינו כטוב.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 11.04.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 28.03.10
שיעור וירטאולי בספר הזוהר, 21.03.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest