דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 23.05.10

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 23.05.10

מיכאל לייטמן

השיעור הווירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 23.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות פ"ח – צ"ו:

רוכב על החמור

בעברית השם של האובייקט תואם לתכונותיו של האובייקט. "חמור" מסמל את החומר הגשמי שלנו, את האגואיזם. חמור עיקש וקר רוח מונע רק על ידי הכוח המכריח אותו לנוע. כך גם האגואיזם שלנו, אם הוא נמצא במצב של שלווה, הוא אינו מסוגל לבצע שום תנועה ללא תמורה.

יחד עם זאת האנרגיה המושקעת לביצוע הפעולה חייבת להיות פחותה מהתמורה הצפויה, אחרת "החומר" שלנו לא יזוז ממקומו. זה מצביע על העובדה שמנהלים את דרגת החי ועל היעדר חופש הבחירה.

המעבר מדרגת החי לדרגת האדם מתבצע תחת השפעתו של כוח הטבע, שפועל בדומה לרוכב על החמור, המדרבן אותנו להתקדם על ידי מקל מחודד הנקרא "תמריץ".

עד כה התפתחנו בעל כורחנו, היינו מובלים על ידי דקירות הייסורים, עד שלא הגענו למבוי סתום.

כתוב בתורה שבסוף ההתפתחות האגואיסטית פני הדור יהיו כפני הכלב. זה מה שמאפיין את הדור שלנו – איבוד אידאלים, רדיפת בצע לא מוצדקת, ערכים אנושיים ומוסריים מאבדים את ערכם.

המצב הנוכחי של ייאוש וחוסר מנוחה מאלץ אותנו לחפש דרך חדשה, אותה נוכל לקבוע ולחזות בעצמנו. הגיע הזמן ובאנשים מתעורר הרצון להבין מהי משמעות החיים, מהי מהות הקיום.

אם מסתכלים על זה כך, אז פעולות "הרוכב על החומר" מקבלות כיוון אחר לחלוטין, הוא מאלץ אותנו לדרבן את עצמנו, כדי שנמצא את המטרה האמיתית ואת התמריץ להתקדמות לקראת המטרה הזאת. אז כל דקירה של "מקל" בדרך להשגה הרוחנית תהיה משמחת וטובה.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 02.05.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 25.04.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 18.04.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest