שיעור הקבלה היומי 20.10.09

מיכאל לייטמן

הכנה לשיעור וחלק 1:
הבורא מחכה רק למענה ממך. העיקר הוא להישאר בקשר, "לא לנתק".
להורדה: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

חלק 2 (פתיחה לפירוש הסולם)
אני עוד לא תואם את המדרגה הבאה, אך כבר מוכן, מסכים להשתנות כדי לעלות עליה.
להורדה: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

חלק 3 (מהות חכמת הקבלה)
הטבע לא סובל ריקנות. דווקא הריקנות, חוסר המילוי הוא זה שדוחף את הרצון שלנו להתפתח.
להורדה: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

שיעורים נוספים במדור: שיעור הקבלה היומי

One comment

  1. זהר וישב עמוד ע

    רנז) ויספר שר המשקים את חלומו וגו' (בראשית מ): ר' אלעזר פתח ואמר ויהי בעברם וגו' (מלכים ב' ב') ויהי פי שניים ברוחך אלי. כאן יש להסתכל, ובמקרא הזה פליאה הוא, שכתוב ואליהו אמר אל אלישע, שאל מה אעשה לך.

    וכי ברשותו הוא, הלא ברשותו של הקב"ה הוא. ועוד, שאלישע גם כן, היה יודע,שבקשה זו אינה אלא ברשות הקב"ה,

    מהו הטעם, שאמר, ויהי

    נא פי שניים ברוחך אלי

    אלא.

    רנח) אלא ודאי מאן וכו':

    ומשיב, אלא ודאי, מי שנתאחד בשמים וארץ

    וכל העולם, איך לא יהיה זה ברשותו. ודאי הוא

    שאליהו ושאר צדיקים,

    הקב"ה עושה רצונם של הצדיקים תמיד, שכתוב, רצון יראיו יעשה.

    וכל שכן, אותו רוח הקדוש שעליו, שיורש אותו הצדיק אלישע, כי אלישע היה המשמש שלו, וראוי ליורשו, והרי הקבה א"ל (אמר לו), ואת אלישע בן שפט מאבל מחולה תמשח לנביא תחתיך, ועל כן היה לאלישע לרשת אותו.

    רנט) פי שניים ברוחך אלי: ושואל, מהו פי שניים ברוחך אלי, וכי עלה על דעתך, ששאל על אחד שניים, היינו שיגדל רוחו פי שניים מרוחו של אליהו, איך שאל ממנו מה שלא היה ברשותו, כי אין לך נותן מה שאין לו.

    אלא איהו לא וכו': ומשיב, אלא

    הוא לא שאל רוח על אחד שניים, אלא כך שאל ממנו.

    שאותו הרוח שהיה לו יעשה אותו הרוח, על אחד, שנים ניסים בעולם ממה שעשה עמו אליהו.

    רס) מה כתיב ויאמר הקשית לשאול וגו':

    שואל מה הטעם אם תראה אותי, למה תלה לו בקשתו בזה. ומשיב, אלא אמר לו, אם תוכל לעמוד על עיקרו של הרוח, שהנחתי

    לך בשעה שלוקחתי ממך יהי לך כן, כי כל עיקרו של הרוח ההוא, הוא, בעת שיסתכל בו, ברוח, כשרואה את  אליהו, שתהיה הדבקות בו כראוי.

    פירוש, להיות, שאליהו הוא שורשו של הרוח, אין הרוח בכל שלמותו, אלא כשהוא מחובר עם שורשו,

    שהוא אליהו,

    לפיכך כשמסתכל ברוח, צריך לראות עמו את שורשו, שהוא צורת אליהו.

    והיינו דווקא, שיראה צורתו בו,

    בעת שהניח לו את הרוח, דהיינו בעת שלוקח ממנו. וזהו שאמר לו אליהו. אם תראה אותי לקח מאתך יהי לך כן, כי  אז יפעל הרוח בכל שלמותו.

    אבל יש לשאול על התרוץ הזה, שאומר,

    שבקש ממנו שיוכל לפעול באותו הרוח שלו פי שניים משפעל עימו אליהו, הלא סוף סוף בקש ממנו מה שאין לו, כי כיון שאליהו לא פעל

    הרי לא היה לו כח הפעולה ואיך יתן כח הזה לאלישע. ואם תאמר שכל אחד יכול לפעול עם הרוח כמה שרוצה, ואינו צריך לתוספת כח עליון. אם כן לא היה צריך כלל לבקש זה מאליהו, כיון שמעצמו היה יכול לפעול כמה שרוצה.

    ולהבין זה צריכים להעמיק יותר בפנימיות הדברים.

    ועיין שם באריכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest