דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שינה – 1/60 מהמוות

שינה – 1/60 מהמוות

מיכאל לייטמן

שינה ברוחניות היא אחת מהרגשות האור – זהו מצב שבו אנחנו לא מנצלים את מלוא הרצון משום שאין לנו מסך שעל ידו נוכל לקבל על מנת להשפיע, זה נקרא שינה – 1/60 מהמוות.

מובן שמדובר לא על שינה אלא על מצב רוחני שמכל הרצונות הגדולים שהתגלו לפני, אני מנצל רק חלק קטן מהם. ורק בחלק הזה אני יכול להבחין ביחסים שלי עם הבורא.

שינה – היא התחלה של תקופה חדשה, מדרגה חדשה, כאשר המצב הישן מסתיים ומתחילה העבודה עם הרצונות החדשים שעדיין לא מתוקנים. לכן מורגש בהם חושך, לילה, מצב אופקי של שכיבה, שבו כל חלקי הפרצוף הרוחני (הנשמה), הראש שלו, הגוף והרגליים (ראש, תוך, סוף) נמצאים ברמה אחת אין התלבשות של האור הפנימי ממעלה למטה. כל האור נעלם ונשארת בכלים רק הארה חלשה המחייה אותם. מהמצב הזה עלינו להתעורר, "לקום" בכל קומתנו (ג' ראשונות) ואחר כך עם רצונות חדשים, שוב לשכב וכך מתחלפים המצבים בזה אחר זה, גלגול אחרי גלגול.

תחילה אני מוסר את עצמי לידי הכוח העליון, כדי שהוא ידאג לי, בדומה לעובר ברחם אימו. וככל שאני מבטל את עצמי כך אני גדל. אחר כך אני כבר מתחיל להתבטל בצורה אקטיבית, על ידי כוחותיי אני מדכא את הרצון שלי ליהנות. אז הפרצוף שלי שוב מתרוקן מאור, ואני שוקע בתוך חלום, עד שיגיע יום חדש ומדרגה חדשה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
המשמעות הרוחנית של חלום
אל תפחדו מחשכת המרתף!
החושך המלא באור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest