דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שילוב בין לימוד והפצה

שילוב בין לימוד והפצה

שאלה: ללא הפצה, העבודה בקבוצה הופכת לחסרת טעם. אבל ברגע שאנחנו ניגשים להפצה, אז מייד מתחילים פיצולים ומריבות. איך אפשר להפיץ ולשמור על האיחוד בקבוצה?

תשובתי: ללא הפצה, ודאי, אי אפשר לחיות. זה כמו משפחה ללא ילדים. כמה אפשר ללמוד וללמוד? ודאי, שנוצר הצורך בזרם מרענן, באיזה שהן חדשות אחרות, בדיוק כמו זוג שכל הזמן עוסק רק בעצמו, פתאום נוצר בו הצורך להוליד ילד. לכן צריך להיות שילוב נכון בין לימוד והפצה. בשום ואופן אסור לשכוח את הלימוד!

הלימוד משתנה בהתאם למה שאנחנו עוסקים בו. ההפצה זה הדבר החשוב ביותר עבור ההתקדמות שלנו, מפני שעל ידי העברת האור דרכנו לקהל החיצוני, אנחנו באופן כזה גדֵלים, אחרת אנחנו נשארים במצב של "חפץ חסד", כאשר לנו עצמנו אין יותר צורך בשום דבר. לכן ההפצה, בראש ובראשונה, קובעת את הגדילה הרוחנית האישית שלנו.

מצד שני, תוך כדי העיסוק בהפצה, אנחנו צריכים בו זמנית לחפש כאלה חומרים שיעזרו לנו באופן תיאורטי ומעשי להרחיב יותר לעומק את ההפצה שלנו. אנחנו צריכים לאתֵר חומרים הכרחיים ולפיהם לבנות את הלימוד שלנו.

כי בהתאם להפצה שלנו אנחנו לומדים בצורה אחרת את החומר, מוצאים את אותם החלקים והקטעים שאקטואליים עכשיו, נניח, מספר הזוהר, או מ"תלמוד עשר הספירות", בוחרים מאמרים מסוימים של בעל הסולם. כלומר אנחנו בוחרים דווקא את אותו החומר שבו מדובר על הפצה, ושיכול לעזור לנו בה.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הגדילה היא לרוחב ולא לגובה
הרכבת יוצאת…
מהפצה חיצונית לגילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest