דף הבית / כללי / שיטת השגת האושר – לכולם או לאף אחד!

שיטת השגת האושר – לכולם או לאף אחד!

thumbs_12_100_wp1.gif

שאלתה של רעות בתגובה לפוסט ""ארץ ישראל" תתפשט לכל העולם!": לפי הבנתי אלו שיעבדו את ה' בלימוד חכמת הקבלה, יהיו קומץ קטן של אנשים ביחס לכלל האנושות?

תשובה: לא, הכול צריכים להבין שישנה שיטה להשגת האושר. אחרת לא יהיה טוב לאף אחד. כל האנשים מתחלקים לפי התפתחות הטבע שבהם לארבע קבוצות. תלוי בגודל הרצון שבהם: המקובלים הם בעלי הרצון הגדול ביותר, ואלה עם רצון קטן יותר הם אלה שרק יבינו שבשביל לשרוד – צריך כמו עדר, להצטרף לכולם לביצוע השיטה, כפי שהיום חיים כל האנשים, לפי הפרסומות ולפי מה שנאמר להם.

שאלה: 95% מאוכלוסייה הם אנשים פסיביים גם ברמה החברתית וגם ברמה האישית, וכנראה שהם ללא נקודה שבלב. האם הם כולם יהיו "בשר תותחים" או שאפשר יהיה בעתיד הקרוב, להעיר אותם להתפתחות הרוחנית?

תשובה: אין אדם, אף לא אחד, שאין לו חופש בחירה. השוני הוא רק באיזו מידה הוא מממש אותו. לפי הנשמה שלו, הוא חייב לממש את עצמו בצורה עצמאית. יש כאלה שמובלים, ויש כאלה שמובילים אותם, אבל זה נעשה בהכרה!

2 comments

  1. זהר פקודי/ הסולם/מאמר ויקם משהאת המשכן/ אות שפא שפב

    שפא) ואי תימא אינון וכו': ואם תאמר, שאלו יסודות הראשונים, ששמשו מטרם גמר התיקון, יתבטלו, אינו כן, כי כתוב, צ] הנה אנכי מרביץ בפוך אבניך. מרביץ. היינו לתקן הנשבר. מהו בפוך. הוא כש"א, ק] ותשם בפוך עיניה. אבנים יש שנקראות פוך. שצבען שחור, ונשים צובעות בהן עיניהן. מהו הטעם שלוקח את זה אמר ר' אלעזר סוד הוא. וסוד הזה ניתן לדעת לקוצרי השדה. דהיינו אותם שכבר זכו לתקן כל תיקוני השדה, שהוא המלכות, וכבר קוצרים תבואות השדה, ונהנים מפירותיה.

    צ] ( ישעיה נד) ק] (מ"ב ט)

    שפב) ת"ח אינון אבנין וכו': בוא וראה אלו אבנים של יסודות ציון וירושלים, ח"ו ששלטו עליהן שאר העמים, לא שרפו אותן, ולא נשרפו, אלא כולן נגנזו, וגנז אותן הקב"ה. וכל אלו היסודות של הבית הקדוש כולם נגנזו ולא נאבד מהם אפילו אחד. וכשיחזור הקב"ה ויקים ירושלים על מקומה, אלו היסודות של האבנים הראשונות יחזרו למקומן ולא תשלוט בהן עיר אחר לראותן, חוץ בזמן שיכחול אדם את עיניו בפוך ההוא, וימלא את עיניו ממנו, ואז יראה כל האבנים וכל היסודות של ירושלים, שהם מתוקנים במקומם, ולא שלטו בהם שאר העמים. וכל אלו אבנים היקרות האחרות, וכל בניני אבן, כולם עומדים על קיומם.

  2. אנה סמירנוב – דיפרסייה תרופות אנטי דיפרסנטיות וניגודים בביטויים של רב לייטמן (15:59 ,08.07.08)

     
    שלום לך רב לייטמן . שמי לנה כשאני פעם ראשונה ראיתי ספר קבלה הבנתי מאיפה כל הבעיות שלי הגיעו מהאגואיזם מוחלט , קינאה חזקה,קמצנות חוסר רצון להקשיב ולעשות לאחרים אפילו להורים,ופחד מתמיד כשירא שאני חלשת אופי ינצל אותי כוונה לגברים (עבדות חומרניות )שאף אחד לא אוהב אותי באמת . לפני שנה פגשתי גבר שבכלל לא אהבתי התחלתי לגור איתו אך כך בחשבון שלא אהבתי אף פעם רק בשביל שהורים שלי יהיו מרוצים ,בשביל ילדים ובכלל שאני אהיה כמו כולם . נשברתי לגמרי ונכנסתי לדיכאון חזק מלווה בחרדות ובפחדים שהיו פשוט מפילים אותי למיטה .עכשיו יש לי מדי פעם חרדות אך לגמרי בלי תרופות ולב שלי כמו אבן ולא נותן לי אפילו קצת להנות משום דבר מחשבות באות רעות שאני אחזור לבה"ח לבריאות הנפש ורק אחרי שאני עובדת על עצמי אני רואה עולם קצת אחר. אני רוצה לשאול אותך שאלה בכתבות שלך אתה כותב שיש פיטרון לבעיית דיכאון מלווה בחרדות ופחדים אך בהרצעה עולם אתה בפרוש אומר שלא . מה תשובתך ומה יכולה לעשות אני אם התחלתי להנות מהעשייה לאחרים ,מהתפילות לאלוהים שיהיה לי לב חי ואוהב. מכוון שאם לא ניתן לעסוק בקבלה בןאדם פשוט מרותק בלי תקווה לצאת מהמצב שלו. תודה מראש אנה

    סטאס – כאב עצום (13:42 ,08.07.08)

     
    שלום לך רב לייטמן היקר. לא יודע ממה להתחיל. יש בי כאב עצום. שלא נגמר. למדתי כ- שנתיים במרכז לקבלה. ומשהו הדחיק אותי משם. ועכשיו אני קורא בספרים שלך, רואה שיעורים בטלוויזיה ובאתר כבר חודש וחצי בערך. לפני כמה ימים חדר בי בדיכאון ממש, הכל מתהפך. המצב בעבודה – אין לי חשק, המצב הכלכלי – רע. ובעיקר מערכת היחסים שלי עם בת זוגתי. יש בי קנאה ופחד לאבד אותה. אני חושב רק עלייה.. זה לא נותן לי מנוח. אני סוחב בתוך החזה שלי גוש של כאב. מפעם לפעם אני בוכה. קורא לבורא שינחה ויציל אותי. בעיקר אם היא יוצאת עם חברים או ידידים שלה. אני לא יכול להרגע. מה עלי לעשות? והאם הכאב הזה הוא הניתוק מהבורא ולא ממנה בכלל. וזה הוא זה שקורא לי.. בעקבות זה אין לי חשק בכלל ללמוד ולהתקיים ויחד עם זה כאשר לקחתי את "שיחות על שלבי הסולם " וקראתי על בחירה בכרך א' קצת נרגעתי.. אני בפחד בעצב ובדיכאון שלא חוויתי מימיי. מה עלי לעשות? תודה רבה לך.

    אנה וסטאס, לרצות לטפס מבעד לחשכה זאת המהות, מלבדה אין עוד. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest