דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שיטת הקשר האינטגרלי

שיטת הקשר האינטגרלי

כל חכמת הקבלה ניתנה רק כדי להראות לבני האדם כיצד להתחבר במהירות ובצורה נכונה מעל לרצון האגואיסטי שלנו, מעל לטבע האגואיסטי שלנו, מפני שהטבע הזה הוא מאוד עמוק, חזק ומפחיד, ולמעשה האדם כמעט ואינו מסוגל להתעלות מעליו. אך אם הוא לוקח לידיו את השיטה הזאת, את חכמת הקבלה, הוא בכל זאת יכול להשתנות בהדרגה. ואם לא, הייסורים ידחפו אותו לזה.

לכן חכמת הקבלה חיכתה זמן רב כל כך, עד שתוכל להתגלות ולעזור לבני האדם לעבור מהמצב הקודם שבו היינו קיימים עד לאחרונה, אל המצב הבא, המצב העתידי, שבו אנחנו חייבים להיות מחוברים בינינו יחד במערכת גלובלית ואינטגרלית. והיום הטבע כבר מראה לנו על עצמו עד כמה הוא גלובלי, קשור הדדית, ועד כמה הקשרים הגלובליים שלו מתחילים לחדור לחברה האנושית.

לכן, בעל כורחנו, אנחנו כבר עכשיו מקושרים זה לזה בצורה אינטגרלית וגלובלית. אבל הקשר הזה שיורד מלמעלה, עדיין לא עוצב בתוכנו. אנחנו בעצמנו, בתוכנו, עדיין איננו מחוברים לא באופן גלובלי ולא באופן אינטגרלי. ולכן, בשיקולי החיים שלנו היום, בכוונות, בפעולות, במדידות, בהערכות ובהשתוקקויות, איננו שמים לב למערכת הכללית שבה אנחנו נמצאים, אלא כל אחד מאיתנו חושב רק על עצמו כעל אלמנט נפרד.

וכאן נוצרת הבעיה, מפני שהיום כבר לא נוכל לשקול את פעולותינו ואת התוצאות האפשריות מהם, אם ניקח בחשבון רק את עצמנו. בצורה כזאת לא ייצא לנו שום דבר. אנחנו חייבים לקחת בחשבון את כל המערכת הענקית שבה אנחנו נמצאים בעל כורחנו.

ולכן חכמת הקבלה מסבירה כיצד עלינו לרכוש את הטבע האינטגרלי הזה, כדי שנוכל לתקשר בינינו בצורה נכונה, לשקול בצורה נכונה את הפעולות שלנו, כדי שלא נטעה. הרי אחרת, אם נמשיך לפעול בצורה אגואיסטית צרה, ללא תיאום עם אותו הכוח המערכתי שבו אנחנו נמצאים, נרגיש כל הזמן את המשבר ההולך וגדל.

כדי לפטור אותנו מהדרך הטראגית, הארוכה והקשה הזאת, מתגלה בימינו חכמת הקבלה ומראה לנו כיצד אנחנו יכולים להיות מחוברים זה לזה, להציב את עצמנו בצורה נכונה ביחס לסביבה, לשקול בצורה נכונה את הפעולות שלנו, כדי שבאמת נקבל מהן השפעה טובה.

זה נוגע גם לאדם הבודד, גם למדינות ולעמים, וגם לכל העולם. כלומר, מדובר על כך שכל אחד מאיתנו וכל האנושות יחד ירכשו את הטבע הפנימי האינטגרלי, כדי שנוכל לפעול רק מתוך הרגשת האחדות והשותפות שלנו. ואז נפעל בצורה נכונה, והטבע תמיד יהיה טוב ונוח כלפינו בתגובותיו על פעולותינו הנכונות. כדי שכל זה יתגשם, מתגלה לנו חכמת הקבלה.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 31.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה: לא להרוס, אלא לבנות
העולם מוכן לשמוע
מתוקן = מאוחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest