דף הבית / חינוך, ילדים / שיחה על התפתחות הילדים

שיחה על התפתחות הילדים

thumbs_samokat_wp.gif

במסגרת תוכנית טלוויזיה על משפחה והתפתחות הילד קיימתי שיחה בנושא התפתחות ילדים לפני גיל בית הספר. בשיחה השתתפו חגית תלם – מנהלת פרויקטים בבית קבלה לעם, מרגלית ונטורה – כתבת בירחון "קבלה לעם" ובעלת טור באתר ynet. הנחה את התוכנית ניב נבון – עורך תוכן חינוך ומשפחה באתר האינטרנט של "בני ברוך".

laitman_2008-08-03_beseda-o-razvitii-detey.jpg

במהלך השיחה דיברנו על בעיית ההתפתחות והחינוך של הילדים אחרי תקופת היניקה, שלפי חכמת הקבלה מסתיימת בגיל שנתיים. בתקופה זו הילד תלוי לגמרי באמו ומתחיל לחקור את המרחב סביבו, הוא לוקח דוגמא מהמבוגרים ובצורה זו יוצר את דמותו העתידית כאדם.

מובן שכל מה שקורה בטבע, בעולם שלנו, יורד מהעולם העליון. לכן דווקא חכמת הקבלה, שמגלה לנו את העולם העליון, את יחסי הגומלין בו בין הדרגה העליונה והתחתונה, נותנת לנו דוגמא ליצירת יחסים כאלה בין הורה לילד, ובה בעת יוצרת תנאים אופטימאליים להתפתחות הפיזית והרוחנית של הילד.

אגב, גם בעולם הרוחני הדרגה העליונה נקראת "אבא ואמא". הדרגה התחתונה שהיא הילדים של "אבא ואמא" הבן והבת , נקראת זעיר אנפין ומלכות. אפשר להגיד בביטחון גמור שאם ניצמד בדיוק לדוגמא הזו, לא נטעה ביצירת המשפחה והאדם המושלמים, ומהשתוות הצורה עם העליון, נקבל את הרגשת הבורא – נשמה (חלק הבורא בתוכנו), גם ההורים וגם הילדים.

One comment

  1. מקסים מקסים כמו כל הכתבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest