שחר של עולם חדש

שאלה: בסוף השבוע הזה (1-3 לנובמבר) יתקיים כנס בבולגריה, "שחר של עולם חדש". מהן הציפיות שלך מהמפגש הזה?

תשובתי: קודם כל, צריך לציין, שהכנס יהיה בקנה מידה גדול יותר בהרבה ממה שחשבנו: במקום 150- 200 איש שתכננו להגיע מלכתחילה, כמות הנרשמים כבר עברה את גבול ה- 500 וממשיכה לגדול. לכנס מגיעים החברים שלנו מחבר העמים, מאירופה, מהמזרח הרחוק וכמו כן הרבה חברים מישראל. אתם יכולים להגיע קודם לכן, אני מתכוון להעביר את השיחה הראשונה כבר ביום חמישי בערב.

זה יהיה כנס פרקטי מאוד, שמוקדש להפצת השיטה של החינוך וההשכלה האינטגרליים. אנחנו כולנו נעסוק בשאלות על המשך פיתוח, בירור ויישׂום של שיטת החינוך האינטגרלי, נדון בבעיות שוטפות.

עם הזמן, מיוצבת אצלנו שפה משלנו, מושגים משלנו, שמאפשרים לתת הסברים יותר קונקרטיים על המשבר העולמי, על התפרקות המוסד המשפחתי, על בעיות בחינוך ובעיות אחרות בכל תחומי החיים. אנחנו נדבר על איך לפנות לאדם הרגיל, לדבר אליו, כדי להביא אליו את המחשבות שלנו ולהסביר לו במה תלויה ההצלה שלו מהמצב, שבו שקועים כולם ושאין ממנו מנוס.

ההידרדרות והנפילה מתרחשת בכל מקום, ואלה שנמצאים היום בפסגה ייפלו יותר נמוך מאחרים. מיום ליום אנחנו נשמע על בעיות וגזרות חדשות.

והממשלות אינן אשמות בזה, אלא פשוט מתגלים ה"אורות" ובהם אנחנו נרגיש, נגלה מצב יותר ויותר גרוע.

וישנה רק שיטה אחת להימנע מזה, והיא, בדרך של חיבור. אם אנחנו נתחיל להתחבר, אז נרגיש טוב באותו האור שמביא לנו היום את הרגשת הרע והחושך.

וזהו המעבר מ"דרך של ייסורים" ל"דרך של תורה", כלומר מ"דרך בעיתו" ל"דרך אחישנה". והמכשיר להתחלפות הזאת: כדי להפוך חושך לאור, אני צריך לשנות את עצמי, ללמוד מחדש איך לקלוט אותו. ואני משנה את עצמי גם כן על ידי אותו האור שמגיע אליי. באופן כזה האור מתחלק לשני סוגים: אור המתקן ואור הממלא. ובהתאם לזה, כך אנחנו צריכים להשתמש בו.

ולכן "תורה" זה נקרא, שיטת התיקון, שכוללת בתוכה את האור שמתקן אותי ואת האור שממלא אותי. שניהם יחד נקראים "תורה".

מתוך שיעור על המאמר "מהות הדת ומטרתה" של בעל הסולם, 29.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכנס הוא לא למעני
כנסים: לבקוע את המעטפת של העולם הישן
כנס משפחתי באירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest